نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی عراق در ادامه عملیات آزادسازی جزیره الخالدیه در شرق الرمادی، کنترل چندین منطقه دیگر را به دست گرفتند.

آزادسازی مناطقی دیگر در الخالدیه / پلیس فدرال به فرات رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، نیروهای داوطلب مردمی عراق در ادامه عملیات آزادسازی جزیره الخالدیه در شرق الرمادی از دست داعش، موفق شدند کنترل مناطق "البو بالی" و"البو عبید" و"الملاحمه" را به دست بگیرند.

نیروهای داوطلب مردمی هم اکنون در حال ادامه پیشروی به سمت رود فرات و پاکسازی سایر مناطق باقی مانده الخالدیه از لوث داعش هستند.

همچنین نیروهای پلیس فدرال عراق نیز مناطق الملاحمه، البوسوده، الکرطان و الکرابله را از لوث تروریستهای داعشی پاکسازی کردند و به کرانه های رود فرات رسیدند.

نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی عراق در روز نخست عملیات، موفق شدند چندین کیلومترمربع از مساحت جزیره الخالدیه را از چنگال تروریستهای داعشی آزاد کنند، به‌طوری که صفوف داعش در ساعات نخست این عملیات از هم پاشید.

آزادسازی جزیره الخالدیه از این جهت که امنیت دو شهر الرمادی و الفلوجه و مرزهای مشترک با اردن را در برابر تروریستهای داعشی برقرار می‌کند، حائز اهمیت است.

گروه تروریستی داعش در اواسط سال 2014 میلادی جزیره الخالدیه را به اشغال خود درآورد. این منطقه از جمله مهمترین پایگاه‌های داعش در عراق به‌شمار می‌رود.

اسماعیل المحلاوی فرمانده عملیات الانبار صبح روز شنبه از آغاز عملیات آزادسازی جزیره الخالدیه در الانبار از دست گروه تروریستی داعش از 6 محور خبر داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.