قدس ‌آنلاین / ساری / حسین احمدی : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ازرشد سه برابری آثار ارسالی به بخش بین الملل جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) خبرداد.

۵۸ کشور جهان به امام رضا(ع) نامه نوشتند

احد جاودانی با بیان اینکه نامه های بین المللی تاکنون رشد 3 برابری نسبت به سال گذشته داشته است گفت: سال گذشته 350 نامه از 43 کشور به جشنواره ارسال شده بود و امسال 1012 نامه از 58 کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی اظهار داشت: درجشنواره امسال مجمع جهانی اهل بیت (ع)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعه المصطفی العالمیه، آستان قدس رضوی و مدارس خارج کشور تعامل و همراهی شایسته ای با جشنواره داشته اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه با بررسی آثار که از سطح بالایی نسبت به سال گذشته برخوردار بود طی هماهنگی با صدا و سیما جهت تولید برنامه ها و فیلم های کوتاه اقدام شد، تصریح کرد: در برخی از مشکلات که قادر به حل بوده ایم، بعنوان خادم رضوی با مراجعه به نویسندگان نامه برخی از خواسته ها را برطرف نمودیم.

جاودانی با بیان اینکه جامعه هدف هر بخش مشخص و فراخوان دسته بندی شده به مراکز و نهادها ارسال شد، خاطرنشان کرد: با حضور نمایندگان دستگاههای فرهنگی و اساتید ادبیات فارسی، کیفی شدن هرچه بیستر جشنواره مورد توجه قرار گرفت.

وی در خصوص ثبت آثار، اظهارداشت: کلیه آثار در سامانه الکترونیکی شمس توس ثبت و آثار برگزیده نیز بصورت کتاب با عنوان نجوای دل به چاپ می رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: در حاشیه جشنواره نامه ای به امام رضا، تجلیل از مروجین فرهنگ رضوی در داخل و خارج کشور در دستور کار قرارگرفته است.

جاودانی بیان کرد: دعوت از مهمانان خارجی، مسئولان کشوری، حضور برگزیدگان خارج از کشور، حضورخدام به همراه پرچم مقدس حرم امام رضا و تجلیل ازمروجان مهربانی ونوعدوستی در جشنواره امسال برنامه ریزی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.