قدس آنلاین - گیلان- مریم غلام پور : مدیر کل بهزیستی گیلان از فعالیت ۵۳۹ مهد کودک شهری و روستامهد با نظارت این نهاد در استان خبر داد.

فعالیت بیش از ۵۰۰ مهد کودک شهری و روستایی در گیلان

محمدرضا پارسی با اشاره به فعالیت مهدهای کودک در گیلان اظهار کرد: 329 مهدکودک شهری و حدود 210 روستا مهد در گیلان فعالیت می‌کنند.

وی فعالیت مهدهای مذکور را با نظارت بهزیستی عنوان کرد و افزود: مهدهای کودک روستایی در نقاط مختلف روستاها و حاشیه شهر در حال فعالیت هستند.

مدیر کل بهزیستی گیلان با اشاره به فعالیت 77 مرکز توان‌بخشی در این استان تصریح کرد: این مراکز مورد استفاده بیماران روانی مزمن، سالمندان، معلولان ذهنی و ... است.

وی با بیان اینکه بهزیستی وظیفه نگه‌داری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را به‌عهده دارد، خاطرنشان کرد: 13 خانه شبانه‌روزی از این فرزندان نگه‌داری می‌کند.

پارسی با تصریح بر اینکه 58 مرکز مشاوره‌ای در بهزیستی وجود دارد، یادآور شد: 47 مرکز اقامتی میان‌مدت و بلندمدت زیرپوشش بهزیستی استان فعالیت می‌کنند.

وی فعالیت هشت مرکز ژنتیک را از دیگر فعالیت بهزیستی عنوان کرد و متذکر شد: افرادی که احتمال بروز معلولیت در خانواده وجود دارد نیاز است از خدمات ژنتیک استفاده کنند.

مدیر کل بهزیستی گیلان فعالیت 12 مرکز مددکاری و 54 واحد مجتمع خدمات این نهاد را از دیگر فعالیت این نهاد برشمرد و خاطرنشان کرد: مراکزی برای ترک اعتیاد با نظارت بهزیستی فعالیت دارند که سال گذشته بیش از 21 هزار نفر بهبود یافتند.

وی با بیان اینکه برنامه پیشگیری از دوران کودکی آغاز می‌شود، تصریح کرد: برای 44 مهد کودک در استان ساعت پیشگیری در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.