رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات از رفع تصرف ۹۲۷۵۵ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان به ارزش ۲۰۰میلیارد تومان از ابتدای سال جاری خبرداد.

 ۹ هکتار از اراضی شمیرانات رفع تصرف شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، عادل محبوبیان اظهار کرد: از 92755 متر اراضی رفع تصرف شده اراضی ملی 60509 مترمربع آن در قالب 13 فقره اجرای حکم قضائی اقدام به بازپس‌گیری شد و 32246 مترمربع دیگر از این اراضی که تعداد 39 فقره تخلف و تصرف عدوانی را شامل می‌شد در راستای اجرای تبصره 1 ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل ها و مراتع در سطح شهرستان رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

وی افزود:در این اراضی تمامی مستحدثات، دیوارکشی‌ها، فنس‌کشی‌ها که از سوی متصرفین بر روی این اراضی انجام شده بود  قلع و قمع و جمع‌آوری شد.

محبوبیان با اشاره به همراهی مسئولان بویژه حوزه‌های قضائی بخش‌های رودبار قصران و لواسانات تصریح کرد: منابع‌طبیعی متعلق به آحاد مردم و آیندگان است حفاظت از این نعمتهای خدادادی همکاری و مساعدت همه جانبه تمامی دستگاه‌ها و مسئولان را می‌طلبد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات با تأکید بر اینکه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی اولین و آخرین وظیفه ما است خاطر نشان کرد: با توجه به ارزش افزوده زمین در مناطق مختلف این شهرستان مقوله حفاظت از اراضی ملی از حساسیت بسیار بالائی برخوردار است که به همین منظور یگان حفاظت منابع‌طبیعی این شهرستان با گشت و پایش مستمر و با انجام اقدامات پیشگیرانه با هرگونه تخلف و تصرف به اراضی ملی برخورد نموده و در بازپس‌گیری این اراضی از ید متصرفین با تمام قدرت و جدیت اقدام می‌نماید.

وی مشارکت مردم در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را بسیار مهم برشمرد و از تمامی مردم و گردشگران درخواست کرد تا ضمن رعایت اصول و نکات ایمنی در هنگام مراجعه به عرصه‌های طبیعی، درصورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی: مراتب را فوراً از طریق تلفن رایگان امداد جنگل و مرتع 1504 و یا شماره‌های 26507339 و 26507343 به اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان برسانند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.