حبیبی تحزب را یکی از لوازم مهم تحقق جمهوریت در نظام دانست و گفت:حزب باید دارای پایه‌های قوی ایدئولوژیک باشد.

تحزب از لوازم تحقق جمهوریت نظام

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در دیدار با برگزیدگان جمعیت دانش آموزی حزب مؤتلفه اسلامی استان قزوین، با تاکید بر اینکه فعالیتهای اجتماعی و سیاسی باید تشکیلاتی باشد، اظهار کرد: در کارهای سیاسی و اجتماعی اگر این سوال مطرح شود که به صورت فردی یا جمعی کاری را انجام دهیم کدامیک مؤثرتر است حتما پاسخ کار جمعی است و هیچ راهی برای فعالیتهای اجتماعی و سیاسی جز کار تشکیلاتی وجود ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: دشمن از زمانی که دشمنی‌هایشان با مبانی اسلامی را از قرن ها پیش آغاز کرده به شکل تشکیلاتی به سراغ ما آمده اند و چگونه است که ما برای تبلیغ مبانی فکری خود و مبارزه با مبانی دشمنان کار فردی کنیم. ما در این زمینه لابد از کار تشکیلاتی و جمعی هستیم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: فعالیت تشکیلاتی در امور سیاسی  ضرورتی بیشتری دارد. تحزب یکی از لوازم مهم تحقق جمهوریت نظام است. زمانی که ما می پذیریم با رای مردم مجلس و شوراها و خبرگان و رئیس جمهور انتخاب شود در واقع لازمه این مردمسالاری فعالیت احزاب است. اینکه برخی احزاب در تاریخ ایران عملکرد خوبی نداشته اند موضوع دیگری است اما متاسفانه در کشور نسبت به تحزب کم اعتنایی شده است.

حبیبی در ادامه با اشاره به مشخصه‌های یک حزب، گفت: حزب باید دارای پایه‌های قوی ایدئولوژیک باشد. حزبی که این مشخصه را نداشته باشد دائما در معرض فروپاشی قرار می‌گیرد . یکی از دلایل ماندگاری 53 ساله حزب مؤتلفه اسلامی این است که پایه‌های ایدئولوژیک قوی دارد.

وی تاکید کرد: بیش از 20 سال پیش وقتی سخن از گرفتن مسئولیتها می‌شد برخی آن را آلوده شدن به مقام تلقی می‌کردند اما اگر اهداف یک حزب، اسلامی باشد برای پیاده کردن احکام اسلامی باید مسئولیتها را در دست بگیرد در غیر این صورت امکان پذیر نیست.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، افزود: داشتن برنامه و کادرسازی دو مشخصه دیگر کار حزبی است . اگر در کشور 5 حزب اینگونه داشته باشیم و آنها به میدان رقابت بیایند و نامزد خود را معرفی کنند، مردم به آن شخص و برنامه و کادر رای می‌دهند و بعد از حزب مورد حمایت آن نامزد انتخاباتی مطالبه خواهند کرد. متاسفانه الان رقابتهای انتخاباتی لفظی است نه برنامه محور.

حبیبی با تاکید بر جوانگرایی در این حزب تصریح کرد: قول و عمل حزب مؤتلفه اسلامی در جوانگرایی قول و عملی حساب شده و صادقانه است. برای جوانگرایی باید از سربازی به سرداری رسید و نمی‌توان یک جوان نا پخته که هنوز نمی‌تواند مسئولیتی را قبول کند به او مسئولیت داد. او باید ابتدا ساخته شود و بعد مسئولیت بگیرد در حال حاضر بسیاری از مسئولان اجرایی مؤتلفه اسلامی را جوانان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: جوانان آینده مؤتلفه اسلامی را در دست می‌گیرند و زمینه برای فعالیت آنها باز است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، ادامه داد: برخیها متاسفانه به دنبال ایجاد دیوار میان نسلها هستند و این یک توطئه است. همه نسلهای انقلاب باید با هم کار کنند و هماهنگ باشند.

حبیبی بیان کرد: سخنان مرحوم عسگر اولادی در سال آخر عمرشان از برخی جوانها نیز جوانتر بود و این نشان می‌دهد مرحوم عسگر اولادی بر خلاف سنشان تفکر جوانی داشتند.

وی همچنین تاکید کرد: ما یک حزب اسلامی و مذهبی هستیم که فعالیتهای سیاسی ما در چارچوب مذهب انجام می‌شود و به همین دلیل من حزب مؤتلفه اسلامی را حزبی مقدس می‌دانم. مؤتلفه اسلامی از ابتدای تشکیل به دنبال جامع نمونه اسلامی بوده و این هدف در اساسنامه این حزب آمده است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی خطاب به جمعیت دانش آموزی حزب مؤتلفه اسلامی قزوین، گفت: فعالیتهایی که شما آغاز کرده اید را کاری اساسی برای مجموعه مؤتلفه اسلامی می‌دانم . این فعالیتهای شما بسیار مهم و صد در صد ضروری است.

حبیبی در پایان گفت: کار تشکیلاتی دانش آموزی که در قزوین انجام داده‌اید بسیار سپاسگذاریم و این یک کار بسیار خوب زیربنایی است.

در این دیدار آهنگری مسئول جمعیت دانش آموزی حزب مؤتلفه اسلامی قزوین گزارشی از عملکرد این جمعیت ارائه کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.