حمزه الحوثی عضو هیات ملی در گفت وگوهای کویت گفت: پیشنهادهای روز گذشته ولد شیخ فرستاده سازمان ملل به یمن درباره مسائل امنیتی نمی تواند اساس توافقی برای دستیابی به راه حل آن طوری که برخی ها می خواهند بر ما تحمیل کنند باشد.

انصارالله: پیشنهادهای ولد شیخ نمی تواند اساس توافقی برای دستیابی به راه حل باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا) حمزه الحوثی در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت راه حل باید فراگیر وکامل بوده دربرگیرنده همه جوانب سیاسی، انسانی ، اقتصادی وامنیتی مانند یک بسته واحد غیر قابل تجزیه باشد.
وی تاکید کرد هیات ملی یمن نمی تواند چیزی غیر از این را بپذیرد.
وی افزود: پیشنهادهای روز گذشته ولد شیخ درباره مسائل امنیتی مانند جانب سیاسی که دربرگیرنده تدوین های آماده برای تشکیل نهاد ریاست جمهوری جدید ودولت وحدت ملی می باشد باید طی برگه ای توسط ولد شیخ به هیات ملی ارائه شود. 
هیات ملی یمن در گفت وگوهای کویت با اشاره به عقب نشینی سازمان ملل وبرخی مقام های بین المللی در مطرح کردن موضوعات در گفت وگوهای کنونی در کویت، تاکید کرد که به گفت وگوهای صلح وراه حل های آن پایبند است اما راه حل ها و طرح های ناقص را نمی پذیرد. 
هیات ملی در در نشست مطبوعاتی شنبه شب گفت: خواسته مردم ما ٬دستیابی به راه حل فراگیر ، سریع وکامل است وما راه حل ناقص را نمی پذیریم وصلح شرافتمندانه ای را می خواهیم که کرامت وحاکمیت ملی ما را نقض نکند . 
هیات ملی یمن در گفت وگوهای کویت همه جوانب سیاسی، امنیتی ونظامی دستیابی به راه حل ریشه ای پایان دادن به تجاوز ورفع محاصره را بررسی وتاکید کرد ما از هرگونه راه حل عادلانه ،کامل وفراگیر استقبال وبه شدت تمایل به موفقیت گفت وگوهای صلح داریم. 
عربستان سعودی از ششم فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی با حمایت دولت آمریکا، تجاوز هوایی و محاصره علیه مردم یمن را به بهانه بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت این کشور آغاز کرد که تنها آثار آن را می توان کشتار بی رحمانه حدود هفت هزار زن و کودک و شهروند یمنی و زخمی شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر اعلام کرد.
بر اثر این حملات بیش از 80 درصد از تاسیسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده و مردم این کشور در پی محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی بسر می برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.