مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با بیان اینکه مشترکینی که ۳۰ هزار تومان بدهی داشته باشند پس از اخطار، برقشان قطع می‌شود، گفت: وزیر نیرو به تازگی از مدیران وزارتخانه خواسته که فیش حقوقی خود را به این وزارتخانه ارائه کند که اذعان می‌کنم حقوق مدیران وزارت نیرو از سایر وزارتخانه‌ها پایین‌تر است.

دستور چیت چیان به مدیران وزارت نیرو برای ارائه فیش‌ حقوقی/ برق مشترکینی که ۳۰ هزار تومان بدهی داشته باشند قطع می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازفارس، سید محمد هاشمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه طی 70 روز گذشته چند دقیقه خاموشی ناشی از آسیب رسیدن به تجهیزات در شهر  تهران رخ داده است،گفت: درمورد خاموشی نمی‌توان دقیقه مدنظر قرار داد بنابراین 70 روز گذشته 20 درصد کاهش انرژی توزیع نشده داشته‌ایم.

وی افزود: در سال گذشته 5 هزار و 460 مگاوات ساعت انرژی توزیع نشده داشته‌ایم در حالی که امسال این عدد به کمتر از 5 هزار مگاوات ساعت رسیده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در میان سازمان‌های دولتی کدام سازمان از پرمصرف‌ترین بوده است و آیا اخطاری به این سازمان‌های دولتی ارائه شده است؟ گفت: برای شرکت توزیع برق تهران سازمان دولتی و یا اشخاص تفاوتی ندارد.به همین دلیل سازمان‌های دولتی که پرمصرف هستند برایشان اخطارهایی ارسال شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا همچنان شرکت توزیع برق تهران دریافت هزینه اخطار بدهی به مشترکان را ادامه خواهد داد،گفت: شرکت توزیع برق تهران تا زمانی که وزارت نیرو ابلاغیه‌ای در خصوص متن این موضوع به شرکت توزیع برق ارائه نکرده است ارسال این قبوض اخطار با هزینه‌ 4000 تومان برای هر مشترک را ادامه خواهد داد.

هاشمی تاکید کرد: اگر قرار است این برنامه ادامه پیدا نکند باید مجلس مصوبه‌ای را در این خصوص ارائه کند تا این برنامه حذف شود. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه این شرکت چه میزان برق به مردم فروخته است گفت: شرکت توزیع برق تهران سال گذشته 19 هزار و 600 گیگاوات ساعت انرژی به مبلغ 2 هزار و 300 میلیارد تومان برق فروخته است.

به گفته وی کل فروش انرژی در کشور یک ششم نیاز شرکت‌های توزیع برق است .

هاشمی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا وزیر نیرو به مدیران زیر مجموعه این وزارتخانه بخشنامه‌ای درخصوص ارائه فیش‌های حقوقی ابلاغ کرده است،گفت: وزیر نیرو به صورت محرمانه از مدیران درخواست دریافت فیش‌های حقوقی مدیران کرده است که ما نیز به این بخشنامه جواب مثبت داده‌ایم.

وی تاکید کرد: حقوق مدیران زیرمجموعه وزارت نیرو نسبت به سایر وزارتخانه‌ها پایین‌تر است.

هاشمی درخصوص اینکه آیا از سازمان‌های دولتی بابت فروش برق طلب‌های دارد گفت: شرکت توزیع برق تهران از سازمان‌های دولتی‌‌،نظامی از بابت فروش برق دارد اما طبق مصوبه این سازما‌ها پول برق خود را سالانه پرداخت می‌کنند که امیدواریم این بدهی‌ها پرداخت شود.

به گفته وی شهرداری تهران به تنهایی 12 میلیارد تومان از این بابت به شرکت توزیع برق تهران بدهکار است و میزان طلب شرکت توزیع برق از سازمان‌های دولتی حدود 200 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه اگر مردم 10 تا 20 درصد صرفه جویی داشته باشند از پیک مصرف برق عبور خواهیم کرد گفت: چنانچه مشترکان خانگی بدهی آنها به بیش از 30 هزار تومان برسد در اقدام نخست اخطار و سپس برق آنها قطع خواهد شد.

وی درخصوص نصب کنتورهای هوشمند نیز گفت: 34 هزار کنتور هوشمند نصب کرده‌ایم و در قالب طرح سهام تمام سهمیه‌های سال 95 نیز نصب شده است و آمادگی داریم اگر سهمیه جدیدی از سوی توانیر به ما ابلاغ شد باز هم کنتورهای هوشمند را نصب کنیم.

هاشمی درخصوص وضعیت پیک مصرف برق در کشور گفت: در 70 روز گذشته 18 روز پیک مصرف بیش از 4 هزار مگاوات بود و 37 روز از این 70 روز بالای 3500 مگاوات مصرف برق داشتیم.

وی گفت: هم‌اکنون 4.5 میلیون مشترک برق در تهران وجود دارد که از این تعداد 3 میلیون 200 هزار مشترک خانگی، 375 هزار عمومی، 11 هزار و 748 صنعتی، یک هزار و 200 مشترک کشاورزی و بقیه نیز مربوط به روشنایی معابر عمومی و ... است.

وی افزود: تهران به تنهایی 14 درصد از کل توزیع برق کشور را در برمی گیرد.

وی اظهار داشت: سال گذشته پیک بار مصرفی در تهران 4 هزار و 159 مگاوات بود که البته این میزان در سال جاری با یک افزایش نسبی به 4 هزار و 335 مگاوات رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ خاطرنشان کرد: سال گذشته تلفات برق 6.6 درصد بوده که البته این میزان با تلاش همکاران توزیع برق تهران به 6 درصد رسیده است.

هاشمی با اشاره به تعداد پست‌های زمینی توزیع برق تهران، اظهار داشت: تعداد پست‌های توزیع تهران 17 هزار پست است که از این تعداد 12 هزار پست زمینی هستند.

وی افزود: با احتساب این عدد می‌توان گفت تعداد پست‌های زمینی تهران برابر با 34 درصد از کل پست‌های زمینی کشور است.

وی تصریح کرد: خطوط زمینی 20 کیلوولت تهران بیش از یک سوم کل پست‌های زمینی کشور است.

هاشمی همچنین با اشاره به طول خطوط هوایی فشار ضعیف تهران، گفت: طول خطوط هوایی فشار ضعیف ما در تهران بیش از 22 هزار کیلومتر است که تقریباً معادل 27 درصد کل کشور است.

وی افزود: تعداد مشترکین اداری ما در تهران بزرگ دو هزار و 86 مشترک است که به تنهایی 20 درصد پیک روز مصرف برق در دست آن‌هاست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.