۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
کد خبر: 408010

در روزهای اخیر فردی برای قبر دوطبقه در بهشت زهرا (س) ۱/۱ میلیارد تومان قیمت تعیین کرده است.

 قبر یک میلیارد تومانی در بهشت زهرا

آگهی‌های فروش قبر در یک سایت خرید و فروش اقلام مختلف به این شرح بود: یک قبر دو طبقه در قطعه ۱۶بهشت زهرا با قیمت بیش از ۱/۱ میلیارد تومان به فروش گذاشته شده است.

 
قیمت قبر در پایتخت ایران از جمله مشکلاتی است که سال به سال با اشباع بهشت زهرا بیشتر به چشم می‌خورد. بر این اساس است که در سال‌های اخیر مباحثی درباره احداث قبرستان جدید در پایتخت مطرح شده است. آمار فوتی‌های سازمان بهشت زهرا نشان می‌دهد، روزانه ۱۷۰تا ۲۰۰ نفر در تهران فوت می‌کنند و این آمار با نوسان همراه است،
 
چون در برخی از فصول سال به دلیل پدیده وارونگی دما، افزایش تصادفات جاده ای و... تعداد مرگ و میر از شدت و حدت برخوردار است. در همین حال و با انتشار اخباری مبنی بر اشباع بهشت زهرا قیمت قبر ها در گورستان اصلی پایتخت دچار نوسان شده است.
 
اگر در سال‌های قبل شاهد قیمت گذاری میلیونی برای قبر‌های داخل تهران بودیم حالا این قیمت‌ها به بهشت زهرا رسیده است، چنانکه یک آگهی جدید نشان می دهد یک قبر دو طبقه ۱/۱ میلیارد قیمت می‌خورد.
 
تاریخ انتشار این آگهی به یک هفته پیش بر می گردد و در این آگهی به سه ویژگی «با قابليت قطعی انتقال سند»، «رو‌به‌روی قطعه شهدا» و «نزديک شير آب» اشاره شده است. همچنین در یک آگهی دیگر قبری دو طبقه در شهر ری با مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به فروش گذاشته شده که تاریخ انتشارآن هم به روزهای اخیر بر می گردد.
 
به گزارش اقتصاد نیوز، در شرح این آگهی نیز ذکر شده است: «شهر ری حد فاصل شاه عبدالعظیم و ابن بابویه. آستان امامزاده عبدا... واقع در بهترین نقطه حیاط سه چسبیده به قبر عالم ربانی احمد زاده که بصورت دو طبقه است و به خريدار واقعی تخفيف داده می شود.
 
قيمت در بازار ۴۵۰ ميليون تومان و قيمت پيشنهادی ۲۵۰ميليون است». باید دانست تا سال ۹۳ ،۸۰ گورستان در تهران، به طور کلی تغییر کاربری داده شده اند. ۴۷ گورستان به صورت فضاهای فرهنگی تغییر یافته و ۳۳ گورستان نیز برای کاربری های دیگر، تغییر وضعیت داده اند.
 
به گفته مجتبی عبداللهی معاون شهردار تهران برای نیازهای جدید دفن اموات در تهران ۸۰ گورستان مورد مطالعه قرارگرفته است که از این تعداد، ۲۸ مکان ممنوعیت تدفین پیدا کرده و ۲۵ مکان نیز برای تدفین محلی تشخیص داده شده است.
 
ایجاد آرامستانی در شرق تهران برای رهایی از ترافیک
 
چندی پیش استاندار تهران از جانمایی زمین ۱۷۰ هکتاری در شرق تهران برای ایجاد آرامستان خبر داد و بر لزوم احداث آرامستان دیگری در غرب پایتخت برای کاهش بار ترافیکی به جنوب تهران تاکید کرد.
 
جنوب پایتخت که همواره از امکانات دور است و مشکلات شهری عمدتا به این بخش از پایتخت مربوط می شود حال باید میزبان مردگان باشد. به گزارش خبر ایرانی، هم اکنون باقرشهر که میان مرقد امام(ره) و شاه عبدالعظیم قرار دارد در مسیر آرامستان قرار گرفته است؛ طوری که بسیاری از پنجره خانه های مردم باقرشهر به قبرستان باز می‌شود. گورستان قدیمی پایتخت کشان کشان خودش را تا همسایگی خانه‌های این مردم کشیده است.
 
گورستان جدید پایتخت کجاست؟
 
کمبود فضا برای ایجاد خانه ابدی مردگان تا جایی در استان تهران پیشرفته است که حتی شهر ورامین نیز دچار بحران فضا برای دفن مردگان شده است. این در حالی است که چندی پیش اعلام شده بود فضای دیگری برای ایجاد آرامستان در نظر گرفته شده که البته گویا در حد یک حرف باقی مانده است.
 
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران معتقد است که غرب و شرق تهران ظرفیت مناسب احداث آرامستان را ندارد. رحمت ا... حافظی گفت: شرق و غرب پایتخت ظرفیت احداث آرامستان ندارد و باید برای توسعه بهشت زهرا برنامه‌ریزی کرد. به گفته او برای این امر پاره‌ای از مذاکرات در حال انجام است.
 
او درباره اظهار نظر استانداری مبنی بر جانمایی ۱۷۰ هکتار زمین در شرق تهران برای احداث آرامستان گفت: بعید می دانم در غرب و شرق تهران امکان احداث آرامستان وجود داشته باشد. غرب تهران که به کرج متصل شده و دیگر ظرفیت خالی برای احداث آرامستان ندارد.
 
شرق تهران نیز بیشتر فضاهای نظامی است. بنابراین تنها مکان باقیمانده جنوب پایتخت است که مذاکرات توسعه بهشت زهرای کنونی انجام شده و در حال مراحل مقدماتی است. به گفته او اگر استانداری امکان تامین چنین زمین‌هایی را داشته باشد از آن استقبال خواهد شد.
 

منبع: روزنامه آرمان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.