قائم مقام وزیر نیرو گفت: با بیان اینکه صنعت آب و برق باید خود را پیشرو تر از سایر صنایع به فناوری نوین مجهز کند گفت: مردم از وزارت نیرو انتظار دارند خدمات رسانی در حوزه های آب و برق با بالاترین کیفیت و کمترین تلفات همراه باشد.

هیچ صنعت یا خدمتی مبرا از نیاز به آب و برق نیست/ خواستار بالاترین کیفیت و کمترین تلفات انرژی هستیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، ستار محمودی امروز در سمینار تخصصی فناوری اطلاعات صنعت آب و برق در تهران با بیان اینکه در گذشته آب و برق تنها در یک لیوان یا یک لامپ برای مردم نمود پیدا می‌کرد، گفت: مزیت بزرگ توسعه استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت آب و برق گذار به شفافیت در پاسخگویی به مردم است، بنابراین امروز می‌توان به جرات گفت که هیچ صنعت یا خدمتی مبرا از نیاز به آب و برق نیست.

محمودی ادامه داد: دنیای امروز دنیای دیجیتال و ارائه خدمات سریع، فوری و شفاف به شهروندان است، پس نمی‌توان با تکیه بر مدیریت‌های سخت افزاری عصر پیشین به ارائه خدمات با کیفیت و مناسب در عصر کنونی پرداخت.

قائم مقام وزیر نیرو اضافه کرد: ارائه خدمات همگانی از مشخصه‌های وزارت نیرو است، پس رضایت مردم برای این وزارتخانه حیاتی است و جلب این رضایت در  ارائه خدمات سریع و شفاف به مشترکان و استفاده از پتانسیل‌ تکنولوژی‌ نوین فناوری اطلاعات در این زمینه است.

وی با بیان  اینکه نحوه ارائه خدمات آب و برق به مردم می‌تواند در نحوه رفتار مردم موثر باشد، گفت: با توجه به تخصصی بودن ارائه خدمات آب و برق باید با نهایت دقت اقدام به ورود تکنولوژی‌های نوین در جهت مصالح مردم کرد.

محمودی ادامه داد: به طور نمونه کنترل و بهینه سازی شبکه دیسپاچینگ و شبکه توزیع و فوق توزیع برق در کشور یکی از وظایف وزارت است، به تبع استفاده از فناوری‌ نوین اطلاعاتی و ارتباطی در این زمینه می‌تواند کمک حال خوبی باشد.

محمودی خاطرنشان کرد: در بخش آب می‌توان از تحولات فناوری به ویژه در حوزه‌های تله مترینگ و تله کنترل برای ارائه آب با کیفیت و مناسب در نقاط مختلف کشور استفاده کرد.

همچنین در این سمینار علیرضا دائمی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با بیان اینکه قرن 21 قرن اطلاعات است و اساس مدیریت در عصر جدید تکیه بر اطلاعات و توسعه دادن الکترونیک است، گفت: باید در امر خدمات رسانی آب و برق از مدیریت محلی و غیر یکپارچه فاصله گرفت.

وی ادامه داد: بحث یکپارچه سازی و کنترل و پایش مداوم اطلاعات از مشخصات استفاده از فناوریهای نوین اطلاعاتی است، بنابراین باید در امر خدمات رسانی در آب و برق از مدیریت محلی و غیر یکپارچه فاصله بگیریم.

دائمی گفت دولت الکترونیک محور اقتصاد مقاومتی است، چرا که دولت الکترونیک با مشخصه‌های شفافیت و سرعت بالا در ارائه اطلاعات و ارتباطات می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های اقتصادی و رفع حساب از نظام اقتصادی و بروکراتیک کشور شود.

وی ادامه داد: ویژگی‌های مهم آب و برق این است که بتواند در تمام لحظات برای کل جمعیت خدمات با تاب آوری بالا ارائه دهد که برای ارائه چنین خدماتی نیازمند جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا به ویژه در حوزه اطلاعات و ارتباطات هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.