۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 408166

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک با توجه به تبعاتی که این حادثه برای هموطنان ما در عربستان داشته است کمیسیون امینت ملی مجلس در این دوره نیز نسبت به تحقق مطالبات و پیگیری حقوقی حادثه دیدگان منا وارد عمل خواهد شد.

پیگیری "فاجعه منا" به کجا انجامید؟

به گزارش قدس آنلاین،ولی الله نانوا کناری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با میزان درباره اقدامات کمیسیون امنیت ملی پیرامون پیگیری حادثه منا اظهار کرد: بدون شک با توجه به تبعاتی که این حادثه برای هموطنان ما در عربستان داشته است کمیسیون امینت ملی مجلس در این دوره نیز نسبت به تحقق مطالبات و پیگیری حقوقی حادثه دیدگان منا وارد عمل خواهد شد.
وی افزود: فاجعه منا اقدام ناپسندی بودکه به علت بی تدبیری حاکمیت عربستان در اداره حج تمتتع سال گذشته رخ داد و متاسفانه بیش از 400نفر از حاجیان ما در این حادثه به شهادت رسیدند از این رو انتظار ما از مسئولین این حوزه به خصوص وزارت خارجه این است که این حادثه را که سال گذشته رخ داد مورد پیگیری جدی قرار دهند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به طور حتم پیگیری جدی حادثه منا و در خواست رسیدگی دولت عربستان به این حادثه سبب خواهد شد تا حادثه مشابهی در این باره در آینده در قبال حاجیان ایرانی رخ ندهد.
نانوا کناری تاکید کرد: با توجه به اینکه ابعاد حقوقی این حادثه قابل پیگیری است وزارت خارجه باید در این راستا به صورت جدی وارد عمل شود تا عربستان نسبت به برخورد با حجاج ایرانی با احترام وارد عمل شود تا دیگر از این دست اتفاقات برای ایرانیان درعربستان رخ ندهد.
وی با بیان اینکه عملکرد وزارت خارجه کشورمان در پیگیری حادثه منا قابل قبول بوده است تصریح کرد: ما امیدوار هستیم که وزارت خارجه در این زمینه با سرعت و تلاش و دقت بیشتری وارد عمل شود و از طریق نهادهای بین المللی در راستای تحقق حقوق مردم ایران اقدام کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.