۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: 408180

قدس آنلاین: خداوند در وجود دختر ادراک های زیبایی قرار داده و جسم و روح را لطیف خلق کرده است؛ محبت و لطافت دختران ما را هدف گرفته اند و می خواهند این قشر عظیم و تأثیرگذار جامعه را از درون تخریب کنند که در این عرصه توجه دختران به فریب های شیاطین مسأله ای سرنوشت ساز است.

نقشه های دشمن برای دختران وطن

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام عباس خادمیان با بیان این که حضرت معصومه(س) الگوی مزین کننده جفرافیای فکر و اندیشه در جهان است، به ایام ولادت بانوی کرامت اشاره کرد و اظهار داشت: در طول تاریخ شخصیت های بزرگی محور حرکت های عظیمی بوده اند که یکی از برترین این افراد حضرت معصومه(س) است.

 

عضو هیأت علمی گروه معارف دانشگاه کاشان افزود: ایشان با پیروی از ولی زمان خود برای کل جهان بشریت نقش آفرین بود و به همین خاطر ایشان الگوی بی بدیلی برای همه به ویژه زنان و دختران بوده و این باعث افتخار دختران شیعه است که روز ولادت ایشان، روز دختر نام گذاری شده است.

 

ویژگی های دختر مسلمان در سیره حضرت معصومه(س)

وی با اشاره به ویژگی های دختر مسلمان ابراز داشت: با توجه به سیره اخلاقی حضرت معصومه(س) می توان سه شاخصه اصلی برای زن و دختر مسلمان برشمرد ؛ نخست معرفت و شناخت نسبت به خدای خود و تکلیفی است که برگردن او نهاده شده است و این که بداند هدف از خلقت او چه بوده است که همین شناخت مسیر و هدف می تواند دختران جامعه ما را بحران ها و نگرانی های موجود نجات بدهد.

 

حجت الاسلام خادمیان با ابراز انزجار از رسانه های ضد دینی که تمام هزینه خود را صرف سرکوب کردن خواسته ها، نیازها و ادراکات می کنند، اضافه کرد: خداوند در وجود دختر ادراک های زیبایی قرار داده و جسم و روح را لطیف خلق کرده است؛ ویژگی دوم دختر مؤمن شیعه محبت است که به دنبال معرفت در وجود او ظاهر می شود.

 

محبت به خدا، شاخصه اصلی حضرت معصومه(س)

وی ادامه داد: محبت و عاشقی اتفاقا یکی از شاخصه های اصلی حضرت معصومه(س) است، به خدا عشق می ورزد، با او مناجات عاشقانه می کند و اشک می ریزد و اصلا همین محبت بود که ایشان را از مدینه به سمت خراسان به کشید که البته این دیدار اتفاق نیافتاد و توفیقی بزرگ برای مردم قم پیش آمد تا از این شخصیت الهی میزبانی کنند؛ یکی از الطاف الهی به دختران محبت به نیکی ها و زیبایی ها و لطافت وجودی است.

 

عضو هیأت علمی گروه معارف دانشگاه کاشان با بیان این که محبت در وجود دختران مسأله ای حساس و سرنوشت ساز است، ابراز داشت: چه بسا دخترانی که با محبت و عشق به خوبی ها و درک معانی خدایی، ملکوتی شدند و جامعه خود را نیز متعالی کردند و افسوس دخترانی که با قرار گرفتن دام شیاطین به مسائل دنیوی عشق و علاقه پیدا کرده و به مسیرهای انحرافی کشیده شدند.

 

وی تأکید کرد: امروز دشمن در جامعه ما از فضاهای مجازی که خود عرصه وسیع و ارزشمندی برای استفاده و تبلیغ معارف اسلامی است، محبت و لطافت دختران ما را هدف گرفته اند و می خواهند این قشر عظیم و تأثیرگذار جامعه را از درون تخریب کنند که در این عرصه توجه دختران به فریب های شیاطین مسأله ای سرنوشت ساز است.

 

مقام حضرت معصومه اکتسابی بود نه اعطایی

حجت الاسلام خادمیان تصریح کرد: نکته مهمی که در این مجال باید گفت، مقامی که حضرت معصومه(س) دست پیدا کرد اکتسابی بود چراکه ایشان معصوم نبودند، بنابراین دختران جامعه ما با الگوگیری ازاین بانوی کرامت می توانند در مسیر ایشان قدم گذاشته و مقرب درگاه الهی شود.

 

وی با اشاره به ویژگی سوم دختر مسلمان، خاطرنشان کرد: اگر محبت و معرفت واقعی الهی در وجود دختر و زن جامعه اسلامی نمود پیدا کرد، اطاعت به وجود می آید که حضرت معصومه(س) نیز به خاطر اطاعت محض از خداوند مقام پیدا کرد و چون به خدا متصل شد ما برای ایشان ارزش قائلیم و حضرت رضا(ع) نیز آن مقام های بزرگ را به همین دلیل برای خواهر بزرگوارشان بیان کرده است.

 

عضو هیأت علمی گروه معارف دانشگاه کاشان یادآور شد: محبت به خدا، محبت به ولی خدا و معرفت است که اطاعت را به همراه دارد و همین موضوع می تواند حجاب، عفت و حیا را در زن تضمین کند؛ چرا که انسان عاشق مطیع محض معشوق خود می شود و دختری که عشق واقعی یعنی خدا را درک کند نمی تواند به دستورات گوش فرا ندهد.

رسا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.