مهم ترین اخبار جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در سیزدهم مرداد ماه ۹۵ مهم ترین اخبار سیزدهمین روز مرداد ماه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در قالب ۱۰ خبر آمده است.

مهم ترین اخبار جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در سیزدهم مرداد ماه ۹۵

هم زمان با آغاز دهه کرامت؛ افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در جوار بارگاه حضرت معصومه (س) برگزار می شود
هم زمان با آغاز دهه کرامت، چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در جوار بارگاه حضرت معصومه (س) در قم افتتاح می‌شود.

به گزارش واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، هم چون سالهای گذشته، آئین آغاز جشن های بزرگ دهه کرامت و مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با حضور مقامات و مسئولان کشوری، همزمان با روز میلاد کریمه اهل بیت(علیها السلام) در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر  حضرت معصومه(س) برگزار می شود.

 علاوه بر میزبانی مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام)، چهارمین همایش سراسری حدیث رضوی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای علمی وپژوهشی، حوزوی و دانشگاهی قم و دومین جشنواره نمادهای شهری رضوی توسط سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم نیز در جوار آستان مقدس اخت الرضا حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) برگزار می شود.

یادآوری می شود؛ جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) همه ساله در ایام دهه کرامت به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا(ع) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) در عرصه ملی و بین المللی برگزار می شود. افتتاحیه این جشنواره در اولین روز ماه ذی القعده در قم و اختتامیه آن در ۱۱ ذی القعده در شب میلاد مسعود حضرت امام رضا(ع) در مشهد مقدس برگزار می شود.

1353 اثر در جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها/ معرفی رسانه های حاضر در جشنواره
دبیر جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها از ارسال 1353 اثر به این جشنواره خبر داد.

فیروز فاضلی با اشاره به اینکه در دوره گذشته 1220 اثر به این جشنواره ارسال شد، افزود: این آمار، نشان از رشد ده درصدی آثار ارسالی برای دبیرخانه جشنواره در سال جاری دارد.

وی با بیان اینکه آثار در بخش های «تیتر» ، «سرمقاله و یادداشت» ، «خبر» ، «گزارش» ، «مصاحبه» و «مقاله» به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، تصریح کرد: امسال در حوزه آثار منتشره در نشریات سراسری، از 11 نشریه سراسری شامل ایران، همشهری، افکار، آیندگان، قدس، اطلاعات، جمهوری اسلامی، خراسان، جوان، حسبان و رسالت، آثاری به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

دبیر جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها ادامه داد: از 42 نشریه محلی شامل گیلان بهتر، ارک، مهد آزادی، خراسان امروز، آوای خراسان جنوبی، توسعه علوم رفتاری، افلاکستان، فخر لرستان، ندای مغان، عصر صادق، پنجره نو، آوای شمال، خبر شمال، خراسان رضوی، زائر، صاحب قلم، سوال و جواب، گلچین امروز، آوای صومعه، رهاورد قلم، هاتف، معین، گیلان امروز، ندای کشاورز، شکوفه های زیتون، خزر، طاهر، زمان ما، طبس افق، حرم، نقش قلم، تیلار، آوای جوان، گیل رخ، محراب عشق، هما خوزستان، رخداد گیلان، گلبانگ، شهرآراء، الوند، رهگذر و انتظار نوجوان نیز آثاری برای جشنواره ارسال شده است.

به گفته فاضلی؛ 11 خبرگزاری شامل فارس، شبستان، ایسنا، ایرنا، مهر، ایکنا، نسیم، تابناک، کاسپین، رسا و اهل بیت(ابنا) و 9 پایگاه خبری شامل قدس آنلاین، شهرآرا آنلاین، رشت پرس، حج، بیرجند رسا، صدای معلم، اصلاح پرس، مازنی نیوز و قابوس نامه در این جشنواره حضور دارند.

وی اضافه کرد: در بخش آثار «رادیویی و تلویزیونی» که از بخش ویژه جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها است، از 6 مرکز صدا و سیما از استان های مازندران، اصفهان، آذریایجان شرقی، گیلان، خراسان رضوی و سمنان، اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

میزبانی هرمزگان از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی در آذرماه در این استان برگزار می شود.

علیرضا درویش نژاد در این خصوص گفت: به دلیل گرمای هوای استان هرمزگان امکان برگزاری این جشنواره در تابستان و هم زمان با دهه کرامت وجود نداشت و با هماهنگی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) این جشنواره به آذرماه منتقل شد.

وی از استقبال خوب کارگردانان از جشنواره امسال خبر داد و اظهار کرد: پس از تمدید مجدد فراخوان به دلیل تغییر زمان برگزاری جشنواره، بر اساس بررسی های به عمل آمده بیش از ٥٠ گروه از سراسر کشور در حال تمرین و آماده سازی نمایش هایشان هستند.

«کرشمه وصال ۵» در بیرجند منتشر می شود
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اختتامیه جشنواره نقاشیخط و حروف نگاری رضوی  ۱۸ مرداد هم زمان با دهه کرامت در بیرجند برگزار می شود،‌ گفت: ۲۷۱ اثر از ۹۹ هنرمند کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که از این تعداد ۱۴۹ اثر در بخش نقاشیخط و ۱۲۲ اثر در بخش حروف نگاری است.

سیدعلی زمزم ادامه داد: کتاب «کرشمه وصال ۵» که حاوی ۲۱ اثر برتر این جشنواره در بخش نقاشیخط و ۲۰ اثر فاخر در بخش حروف نگاری است،‌ تا پایان مردادماه چاپ شود.

وی با بیان اینکه داوری مرحله دوم آثار برگزیده همزمان با ۱۸ مردادماه، ‌توسط داوران به صورت حضوری انجام می شود، گفت: بعد از مشخص شدن نفرات اول تا پنجم،‌ عملیات تدوین کتاب آغاز می شود و تلاش می کنیم که تا پایان مردادماه این کتاب چاپ شود.

افزایش 20درصدی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره پویانمایی رضوی
دبیر هشتمین جشنواره پویانمایی رضوی با اشاره به برگزاری اختتامیه این جشنواره در 18 مرداد ماه، گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره پویانمایی رضوی در مقایسه با سال گذشته 20درصد افزایش یافته است.

حجت الاسلام علی اصغر فضیلت افزود: با توجه به گسترش موضوع جشنواره از رضوی به علوی، نبوی و رضوی 20 درصد آثار جشنواره در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به برگزاری بخش بازی های رایانه ای سال گذشته همزمان با جشنواره پویانمایی رضوی، اظهار کرد: به دلیل نبود بسترهای مورد نیاز امسال همزمان با جشنواره پویانمایی رضوی، بخش بازی های رایانه ای برگزار نشد در صورت ایجاد زیرساخت های لازم برای سال آینده جشنواره بازی های رایانه ای هم در استان برگزار می شود.

حجت الاسلام فضیلت به راه اندازی رشته انیمیشن در دو دانشگاه استان گلستان اشاره کرد و آن را ثمره برپایی هفت دوره جشنواره پویانمایی رضوی در استان دانست و تصریح کرد: با افزایش تولید کنندگان در استان و شناسایی علاقمندان این رشته بستر اشتغال جوانان را رونق می دهد.

حضور معاون هنری وزیر ارشاد در اختتامیه جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیستم مرداد ماه در زاهدان خبر داد.

حسین مسگرانی تعداد آثار رسیده به جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی را بیش از 400 اثر اعلام کرد و گفت: 135 اثر در رشته پوستر، 100 اثر در رشته تصویرسازی و 115 اثر در رشته ارم و نشانه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه آثار از 19 استان کشور به دبیرخانه دائمی جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی ارسال شده است، افزود: 69 اثر از تهران، 23 اثر از اصفهان، 2 اثر از کرمان، 34 اثر از خراسان رضوی، 10 اثرذ از خراسان جنوبی، 58 اثر از سیستان و بلوچستان، 8 اثر از یزد، 7 اثر از خوزستان، 23 اثر از قم، 28 اثر از فارس، 12 اثر از آذربایجان شرقی، 21 اثر از آذربایجان غربی، 5 اثر از همدان، 14 اثر از لرستان، 1 اثر از مرکزی، 21 اثر از اردبیل، 1 اثر از قزوین، 12 اثر از کهکیلویه و بویر احمد و 1 اثر از سمنان به دبیرخانه دائمی دومین جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در هنرهای گرافیکی ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعلام کرد: در آیین اختتامیه جشنواره از سه نفر در هر یک از رشته های آرم و نشانه، تصویرسازی و پوستر تجلیل می شود و نیز در رشته تصویرسازی یک نفر و در رشته پوستر 5 نفر شایسته تقدیر تشخیص داده شده اند.

دومین مرحله نخستین جشنواره حفظ چهل حدیث رضوی برگزار شد
دومین مرحله نخستین جشنواره حفظ چهل حدیث رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در منطقه آزاد قشم برگزار شد .

مرحله شفاهی اولین جشنواره حفظ چهل حدیث رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در قشم برگزار شد.

یادآور می شود؛ مراسم اختتامیه جشنواره حفظ چهل حدیث رضوی از سری برنامه های چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) همزمان با ایام دهه کرامت 17 مرداد ماه با اعلام برگزیدگان و تقدیر از نفرات اول تا سوم رده های سنی مختلف برگزار می شود.

اختتامیه جشنواره سفرنامه و خاطره نویسی رضوی 20مرداد در ایلام برگزار می شود/داوری 450 اثر رسیده
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بابیان اینکه داوری آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره با حضور اساتید برجسته دانشگاهی و صاحب‌نظران فن آغازشده است، افزود: داوری آثار تا 15 مرداد سال جاری ادامه دارد و مراسم اختتامیه این جشنواره در 20 مرداد سال جاری هم‌زمان با دهه کرامت در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد شهر ایلام برگزار خواهد شد.

علی محمدنیاکان اظهار کرد: 450 اثر در دو بخش خاطره‌نویسی و سفرنامه نویسی رضوی به دبیرخانه این جشنواره در مرکز استان ارسال‌شده است.

وی بیان کرد: مراسم اختتامیه این مراسم با حضور مسئولان کشوری و استانی، خدام اعزامی از حرم مطهر رضوی، هنرمندان و برگزیدگان جشنواره، مهمانانی از سایر استان‌ها و اقشار مختلف مردم این استان در راستای عرض ارادت به آستان مقدس امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

محمدنیاکان، بابیان اینکه از برگزیدگان این جشنواره در هر دو بخش و همچنین بخش ویژه در دو رده سنی بالای 18 سال و زیر 18 سال تقدیر می‌شود، گفت: این جشنواره به دو زبان عربی و فارسی برگزار می شود.

اجرای بزرگان تئاتر در جشنواره تئاتر رضوی
در یازدهمین جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر رضوی از سری برنامه های چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) اساتید برجسته تئاتر حضور یافته اند.

محمد رحمانیان برای نخستین بار نمایش «مسافر» را در این جشنواره ملی به روی صحنه آورد.

همچنین هادی مرزبان با نمایش «دزدآب» نوشته امیر دژاکام میهمان جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر رضوی شد.

این جشنواره از نمایش «باب‌المرداد» به کارگردانی داوود فتحعلی‌بیگی نیز میزبانی کرد.

عزت‌الله مهرآوران نیز با نمایش‌های سنتی و ایرانی و با مضمون رضوی در این جشنواره حضور دارد.

همچنین می‌توان به نمایش «روی خط موازی» کار حمیدرضا آذرنگ، نمایش «ضامن» کار محمود رضا رحیمی، نمایش «کارتون دارم آقاجون» کار سید عظیم موسوی، نمایش «سفر» کار یعقوب صدیق‌جمالی، نمایش «سه روز ابدی» نوشته محمدابراهیمیان و کار کرامت رودساز، نمایش «پنجره فولاد» نوشته مهدی متوسلی و کار سیدجواد هاشمی، نمایش «خداحافظی نکردی نجمه با من، سورچی» کار مهدی کامگاری، نمایش «گلایه‌نامه غریب» کار حسن عابدی، نمایش «ماه و آب» کار سعید تشکری و نمایش «مجلس غریب ضامن آهو» کار حسن وارسته اشاره کرد.

از دیگر آثار شرکت‌کننده در این جشنواره می‌توان از نمایش «راز ماهی طلایی آکواریوم آقای ژان» کار احمد ایرانی‌خواه، نمایش «مخمصه» کار مشترک محسن طراوت و خیرالله تقیانی‌پور، نمایش «حکایت دختری که خاتون مغربی را دید» نوشته سیروس همتی و کار جلال خباز، نمایش «مثل پروانه» کار سید علی موسویان، نمایش «ماه در چاه» کار محمد رسائلی، نمایش «غریب طوس» کار کیوان نخعی، نمایش «ابالحسن» کار وحید نفر، نمایش «به آسمان نگاه کن» کار سروش طاهری نام برد.

اسامی برگزیدگان یازدهمین جشنواره هنرهای سنتی و صنایع دستی رضوی اعلام شد
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان از اتمام داوری آثار یازدهمین جشنواره هنرهای سنتی و صنایع دستی رضوی در بخش نگارگری خبر داد و گفت: اسامی برگزیدگان این جشنواره بزودی برروی سایت این جشنواره قرار می گیرد.

حسینعلی آقاییان زاده گفت: هوشنگ جزی زاده، اکبر مصری پور، سید رضا فتاحی، سیدرضا بدرالسما و مجید صادق زاده در رشته های نگارگری، تذهیب، تشعیر، گل و مرغ، طراحی نقوش سنتی و طراحی نگارگری داوری آثار یازدهمین جشنواره سراسری نگارگری رضوی را به عهده داشتند.

وی خاطرنشان کرد: از نفرات برگزیده هریک از رشته ها در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره سراسری نگارگری رضوی تجلیل به عمل می آید

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    سلام این داستان ها برای ما سرمایه نمیشه ... تمام جشنواره های امام رضا رو مجانی انجام میدن ... کارمند ها رو تا بوق سگ نگه میدارن آخرش بجای دستمزد میگویند اجرت با امام رضا .....