۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
کد خبر: 408336

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس مبنی بر ارسال سلاح از سوی ایران به یمن را تکذیب و دروغی محض ارزیابی کرد.

تکذیب ادعای انگلیس علیه ایران: دروغ محض است!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس را دخالت آشکار در مسائل کشورهای منطقه و در ادامه سیاست‌های تفرقه افکنانه این کشور دانست.

وی ادعای این مقام دولت انگلیس مبنی بر ارسال سلاح از سوی ایران به یمن را تکذیب و دروغی محض ارزیابی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران کماکان مبتنی بر ایجاد ثبات و امنیت در منطقه می‌باشد و متأسفانه کشورهای بیگانه با حضور نظامی خود در منطقه همواره عامل بی‌ثباتی، رشد افراط‌گرایی و ترویج هرچه بیشتر تروریسم بوده‌اند.

قاسمی تأکید کرد: کشورهای منطقه، بدون دخالت سایر کشورهای فرامنطقه‌ای می‌توانند و قادرند با توسل به گفت‌وگو و تعامل بیشتر و پیروی از سیاست حسن همجواری، احترام متقابل و حق حاکمیت کشورها بر بحرانها و نا آرامی‌ها فائق آیند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر مؤکداً به مقامات انگلیسی توصیه کرد، به‌جای تحریف وقایع و سوء استفاده از بحرانهای منطقه‌ای به‌خلاف مصالح مردم این منطقه، در مسیر احترام به خواست و اراده مردم و در جهت اجتناب از تنش‌آفرینی حرکت کنند.

قاسمی تصریح کرد: هوشیاری مردم منطقه در مقابل القائات نادرست، توجه به ریشه‌های واقعی بحران و همچنین تلاش مشترک در جهت حل و فصل آنها، می‌تواند به برقراری ثبات و امنیت به‌دور از دخالت کشورهای خارج از منطقه کمک کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.