دور جدید مذاکرات شرکت نفت ایران و زاروبژنفت روسیه به منظور چگونگی توسعه و افزایش ضریب بازیافت دو میدان مشترک نفتی با عراق برگزار شد.

روس‌ها برنامه توسعه ۲ میدان مشترک با عراق را ارائه می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، غلامرضا منوچهری در نشست مشترک با نمایندگان زاروبژنفت روسیه، با بیان اینکه روسیه هم اکنون روزانه ۱۰ میلیون بشکه نفت خام تولید می‌کند، به ظرفیت بالای شرکت‌های نفتی این کشور بویژه در حوزه افزایش ضریب برداشت اشاره کرد و گفت: ما نه تنها تمایل به همکاری با زاروبژنفت به عنوان سرمایه گذار در میادین یاد شده داریم، بلکه خواستار بهره‌برداری هرچه تمام‌تر از فناوری‌های روزآمد آن‌ها در این حوزه هستیم.

معاون شرکت ملی نفت با اشاره به برگزاری نشست مشترک با این شرکت روسی، تصریح کرد: اقدام های بعدی ٢ طرف را برگزاری جلسه های بیشتر در دو ماه آینده درباره ارائه یک «نقشه راه» از سوی شرکت روسی تعیین شود.

این مقام مسئول، افزود: بر پایه مذاکرات انجام شده تاکنون، قرار است شیوه‌های راهبردی از سوی زاروبژنفت درباره افزایش ضریب بازیافت نفت ٢ میدان آبان و پایدار غرب مطرح شود.

منوچهری با بیان اینکه نمایندگان زاروبژنفت پس از حضور در دفتر شرکت مناطق نفت مرکزی در قالب گروه‌های کاری مشترک به تبادل اطلاعات درباره میدان‌ها می پردازند، تاکید کرد: قرار است زاروبژنفت با ارائه نقشه راه برای انجام مطالعات در مدت زمان چهار ۶ ماه به پیش نویس برنامه توسعه (Pre-MDP) دست یابند.

نماینده زاروبژنفت هم در این نشست مشترک با سازنده خواندن همکاری ٢ شرکت تاکنون، نسبت به ادامه همکاری‌ها ابراز امیدواری کرد و یادآور شد: زاروبژنفت همه تلاش خود را به کار  می‌گیرد تا بتواند از فناوری های برتر روز در حوزه EOR برای توسعه میدان ها استفاده کند.

به گزارش مهر، تفاهم نامه و قرارداد محرمانگی میان شرکت ملی نفت ایران و زاروبژنفت روسیه در راستای انجام فعالیت‌های مطالعاتی شرکت روسی در ٢ میدان نفتی آبان و پایدار غرب، ۲۲ تیرماه امسال به امضای ٢ طرف رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.