معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم گفت: با شیوه‌هایی که اکنون در حوزه درمان ناباروری وجود دارد، در ۹۵ درصد زوجین امکان درمان وجود دارد.

امکان درمان ۹۵ درصد زوجین در زمینه ناباروری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، سیدرضا طباطبایی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یکی از حوزه‌هایی است که به شکل ویژه منشأ خدمات در استان قم است، اظهار کرد: ارائه خدمت در زمینه فعالیت‌های پزشکی به ویژه مبحث درمان ناباروری یکی از بخش‌هایی است که جهاد دانشگاهی نه تنها در کشور، بلکه در دنیا در این زمینه شاخص است.

وی خاطرنشان کرد: سومین عامل طلاق در کشور بحث ناباروری است و به نوعی بنیان خانواده را درگیر می‌کند، خوشبختانه با شیوه‌هایی که اکنون در حوزه درمان ناباروری وجود دارد، در 95 درصد زوجین امکان درمان وجود دارد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم با بیان اینکه افراد متعددی از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور به مرکز درمان ناباروری مراجعه می‌کنند، گفت: پیشرفته‌ترین روش درمانی در دنیا 30 تا 35 درصد امکان موفقیت دارد، حتی برخی اوقات باید چندین بار تکرار کنند، تا به موفقیت اصلی برسند.

وی عنوان کرد: آمار جهاد دانشگاهی در استان قم در عرصه موفقیت درمان باروری بالاتر از نرم جهانی است، در این ماه به دو برابر موفقیت بیشتر نسبت به آمار جهانی در بهترین مراکز درمان ناباروری رسیدیم.

این مسؤول با بیان اینکه در عرصه سلول‌های بنیادی افتخارات خوبی در عرصه بین‌الملل کسب کردیم، گفت: در سطح کشور مقالات متعددی به چاپ رسیده است و توانسته‌ایم در بحث سلول‌های بنیادی نیز فضایی برای فعالیت داشته باشیم.

طباطبایی خاطرنشان کرد:‌ پروفسور ادواردز در سال 1987 روش درمان ناباروری را ابداع کرد که به همین منظور در سال 2010 جایزه نوبل پزشکی را دریافت کرد.

وی با اشاره به روش استفاده از سلول‌های بنیادی در بحث درمان ناباروری با عنوان  SPAS یا سپاس گفت: این شیوه به نام استان قم ثبت شده که افتخاری برای محققان است و سبب می‌شود بسیاری از افراد ناامید با شیوه جدید امیدوار شوند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم خاطرنشان کرد: از طرفی برای مواد اولیه درمان ناباروری وابسته بودیم، ولی شیوه انجام شده ما را از وابستگی خارج کرده که افتخاری برای کشور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.