سرکنسول کشورمان در ارزروم می گوید: ایران تنها کشور منطقه بود که برغم اصرار ترکیه اجازه نداد مدارس گولن در ایران مستقر شوند.

ایران؛ تنها کشوری که اجازه نداد مدارس گولن در خاکش مستقر شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، مشکلات حمل و نقلی و راه های توسعه همکاری استان های مرزی بین ایران و ترکیه در دیدار سرکنسول ایران با استاندار ارزروم ترکیه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

 حسین قاسمی سرکنسول کشورمان در ارزروم با سیف الدین عزیز اوغلو استاندار جدید ارزروم دیدار و گفت‌وگو کرد و در این دیدار با تبریک انتصاب وی و پیروزی مردم و دولت ترکیه در مقابله با کودتاگران گفت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اولین مقام خارجی بود که کودتا را محکوم کرد و رئیس مجلس و رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در تماس با همتایان خود با مردم و دولت ترکیه ابراز همبستگی کردند.

وی خاطر نشان کرد: ایران تنها کشور منطقه بود که برغم اصرار ترکیه اجازه نداد مدارس گولن در ایران مستقر شوند.

در این دیدار، تسریع در تکمیل مطالعات و احداث راه آهن دوم ایران از مسیر تبریز - بازرگان - ارزروم و رفع مشکلات پایانه های مرزی جهت رسیدن به هدف 30 میلیارد دلاری تبادلات تجاری، سرمایه گذاری مشترک در شهرک های صنعتی و مناطق آزاد، افزایش تبادل هیات های تجاری، ارتقای همکاری های فرهنگی، مشکلات رانندگان و ناوگان حمل و نقل ایران در ترکیه و لزوم برخورد شایسته با گردشگران ایران در مبادی ورودی و در مراکز سیاحتی طرح و مذاکره شد.

استاندار ارزروم با تشکر از سرکنسول کشورمان که با تدبیر پیگیر ارتقای روابط دو کشور است از محکومیت کودتا توسط ایران ابراز خرسندی کرد و به مساعدت های ترکیه در دوران تحریم اشاره کرد و افزود: که دو کشور همسایه همواره در روزهای سخت پشتیبان یکدیگر هستند.

عزیز اوغلو با تاکید بر اینکه موضوع راه آهن و دیگر مسائل مطروحه را پیگیری خواهد کرد، گفت: ساخت پالایشگاه نفت در ارزروم مطرح است که امیدوار است با راه اندازی این پالایشگاه همکاری های انرژی دو کشور بیش از گذشته افزایش یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.