حشمت‌اله فلاحت‌پیشه با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در موضوع برجام و عدم رفع تحریمها از سوی امریکاییها، گفت: بایستی از سوی دستگاه دیپلماسی برای طرف مقابل ضرب‌الاجل مشخصی تعیین شود.

راهبرد رهبر معظم انقلاب در برجام مورد توجه مسئولین باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حشمت‌اله فلاحت‌پیشه نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در موضوع برجام گفت: فرمایش رهبری معظم مواضع آخر نظام در قبال برجام است و این مواضع باید برای غربیها تلنگری شده باشد که اگر به مسیر توافقات هسته‌ای برنگردند، جمهوری اسلامی ایران به دوره قبل از برجام برمی‌گردد.

وی با اشاره به نکات مهم و مواضع اخیر رهبر معظم انقلاب افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب  به برخی مسئولین تذکراتی را درباره بدعهدی امریکاییها، عدم انجام تعهداتشان و بی‌اعتمادی به آنها دادند، در حال حاضر شاهد هستیم که این تذکرات ظهور و بروز کرد و امریکا و غربیها با گستاخی تمام از انجام تعهدات خود سرباز زدند.در بیانات صریح و روشن رهبری معظم، نکته بسیار مهمی که می‌توان دریافت، این است که باید در برجام از سوی دستگاه دیپلماسی برای غربیها ضرب‌الاجلی صورت پذیرد.

فلاحت‌پیشه تاکید کرد: بایستی تحریمها به‌صورت جدی و فوری از سوی امریکاییها شکسته شود. نظام در توافقات هسته‌ای خود با طرف مقابل، چیزی به نام برداشتن تحریمهای تدریجی نداشته و نخواهد داشت و باید این تحریمها سریعاً مرتفع شده تا مردم آثار آن را در زندگی خود لمس کنند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در خانه ملت با اشاره به اینکه برخی معتقدند باید در مسائل دیگر هم با امریکاییها مذاکره انجام شود، گفت: امریکاییها عامل برهم زدن منطقه  و سم مهلکی برای کشورها است. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: « هیچ اعتمادی به امریکاییها نیست و غیر از موضوع برجام نیز هیچ‌گونه مذاکره‌ای با آنها نخواهیم داشت»، بنابراین باید این منطق و راهبرد مشخص برای مسئولین امر سرلوحه کار قرارگیرد.

وی تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس باید در قالب قانون نظارت بر اجرای برجام و بررسی داده‌ها و ستاده‌ها، یک سامان نظارتی جدیدی را براساس فرمایشات رهبری معظم شکل دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.