نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنانی فرمودند که دیگر برجام یک، دو و سه نداریم و این بدین معناست که دولت باید پایبندی به امری داشته باشد که دو طرفه است.

بدعهدی مغرضانه آمریکایی‌ها به ما ثابت شد/ سخنان اخیر رهبری هشداری برای مراقبت بیشتر مسئولان بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع اقشار مردم، اظهار داشت: اینکه آمریکایی‌ها بدعهدی کردند حرف درستی است؛ ما با دشمن مذاکره کردیم و از اول هم پیش‌بینی می‌کردیم افرادی که مغرض بوده و با ما دشمنی دارند قطعاً در طول مذاکرات باید بدعهدی‌هایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب یک تذکر و هشداری بود که مسؤولان مراقبت بیشتری داشته باشند، افزود: آنچه که رهبری فرمودند و رئیس جمهور هم به آن اشاره کرد این نکته را به دنبال داشت که در هر صورت همه ما باید مراقب باشیم. اکنون که به یک فهم مشترک رسیدیم که طرف مقابل زیرکی‌هایی دارد، باید مراقب باشیم که این زیرکی آسیبی برای جمهوری اسلامی نشود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: خوشبختانه این هوشیاری از سوی دولت و این تیزبینی در رهبر معظم انقلاب دیده می‌شود، همچنین مجلس شورای اسلامی این هوشیاری را دارد بنابراین فرمایش رهبری مسیر و راه را منور کرد که در ادامه مراقب باشیم.

لاهوتی بر همین اساس اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در دیگر سخن فرمودند که ما دیگر برجام یک، دو و سه نداریم این بدین معناست که دولت باید پایبندی به چیزی داشته باشد که دو طرفه باشد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها هر جایی که بدعهدی کردند به رسوایی و بی‌حرمتی رسیده و خود را بی‌اعتبار کردند. در اصل رهبر معظم انقلاب به دنبال سخنان خود خطاب به طرف مقابل هم پیامی را منتقل کردند که شما قرار بود این چارچوب‌ها را رعایت کنید که متأسفانه این امر محقق نشد. اگر شما به عهدتان عمل نکنید در فضای عمومی دنیا زیرسؤال خواهید رفت.

این نماینده اصلاح‌طلب در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: غربی‌ها تا دیروز می‌گفتند ایرانی‌ها حاضر به مذاکره نیستند حال پای میز مذاکره نشستیم و همه دنیا هم این را دیدند آنها بدعهدی کردند. ما به آنچه تعهد داده بودیم عمل کردیم اکنون این غربی‌ها هستند که باید به عهده خود وفا کرده و پایبند باشند.

«فرمایشات رهبر معظم انقلاب ادامه تذکراتی است که به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان مذاکره کمک می‌کند تا دقت بیشتری داشته باشد. ما باید مراقب باشیم که آمریکایی‌ها اگر پای میز مذاکره نشستند راهی جز این نداشتند وگرنه اگر می‌توانستند نسخه‌های دیگری برای ما بپیچند قطعاً این کار را می‌کردند».

وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز اگر آمریکا با ما مذاکره کرد به مرحله‌ای رسیده که قطعا نیازی به چنین کاری داشته؛ جمهوری اسلامی نیز طبق معمول به تعهدات خود عمل کرد لذا باید ادامه راه را با تذکرات رهبر معظم انقلاب دید. اگر آمریکایی‌ها پایبند به مذاکرات بودند ما هم ادامه خواهیم داد و اگر بدعهدی کردند با قدرت مسیر خود را ادامه می‌دهیم. ما هیچ ضرری نکردیم و با قدرت کار خود را انجام می‌دهیم. قدرت جمهوی اسلامی نیز در حوزه بین‌المللی بیشتر خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.