قدس آنلاین: مدیر اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) کلات گفت: تاکنون جهیزیه ۱۲۴ نوعروس نیازمند این شهرستان اهدا شده و در حال حاضر هم در حال تأمین جهیزیه دیگر نوعروسان تحت پوشش هستیم تا با آبرومندی به خانه بخت بروند.

 ۱۲۴ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند کلات اهدا شد

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین الیاسیان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در محل برگزاری طرح‌های اجرایی اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) کلات که در روستای بابا رمضان این شهرستان در حال برگزاری است، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در جهت توانمندسازی مددجویان تحت پوشش طرح اشتغال‌زایی را اجرا کرده است و در حوزه‌های شتر داری، شالیزار، دام، طیور و غیره فعال است.

وی افزود: طرح‌های گردشگری، اتاق مهمان و آلاچیق آغاز شد و در ابتدای کار هم کلاس های آموزشی برگزار شد تا با توانمندی بالا و تخصص لازم این طرح اجرایی شود.

مدیر اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) کلات درباره فعالیت‌های این مجموعه در بخش شالیزار، خاطرنشان کرد: در طرح شالیکاری که جزو طرح‌های پراستقبال بوده در هر هکتار 3 تن برنج تولید می‌شود که 2.5 تن آن مفید و نیم تن دیگر شکسته است.

الیاسیان تصریح کرد: در طرح شتر داری 26 نفر شتر پرورش یافتند و در این رابطه 45 میلیون تومان وام خود اشتغالی به سه نفر فعال این طرح (هر نفر 15 میلیون تومان) اعطا شد.

وی تأکید کرد: افراد تحت پوشش اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) کلات شامل 2223 خانوار، 4160 مددجو، 385 معیشت بگیر و 310 تک خدمتی هستند.

مدیر اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) کلات با اشاره به تأمین جهیزیه نوعروسان تحت پوشش این مجموعه، بیان کرد: تاکنون جهیزیه 124 نوعروس نیازمند این شهرستان اهدا شده و در حال حاضر هم در حال تأمین جهیزیه دیگر نوعروسان تحت پوشش هستیم تا با آبرومندی به خانه بخت بروند، همچنین 1300 خانوار زندانی تحت پوشش هستند و 50 نفر هم در نوبت وام کارگشایی هستند.

الیاسیان گفت: در سال 94 در این شهرستان 81 طرح خودکفایی فعال، 28 طرح خودکفایی غیرفعال و 148 فقره وام اشتغال زایی داشتیم و از ابتدای امسال تاکنون هم 10 وام اشتغال زایی اعطا شده است.

وی با اشاره به طرح‌های اجرایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در کلات، افزود: اعتبارات سال 94 به صورت 100 درصد دریافت شده و 1165 طرح اجرایی داشتیم که شامل 330 طرح بلند مدت، 405 طرح میان مدت و 430 طرح کوتاه مدت بوده است.

مدیر اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) کلات بیان کرد: در حوزه تحصیلی 54 دانش آموز، 6 دانشجو و 5 طلبه تحت حمایت هستند.

الیاسیان خاطرنشان کرد: مسکن مددجویان کلات در حال ساخت است و تاکنون 21 واحد آن تحویل متقاضیان شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.