خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت:قوانین مربوط به حقوقهای نامتعارف، غیراسلامی است و باید پولها به بیت المال برگردد.

 قوانین حقوقهای نامتعارف غیراسلامی است / پولها به بیت المال بازگردد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته تهران ضمن دعوت مردم به تقوا، اظهار کرد: خداوند از ما خواسته صادق باشیم.در قرآن و روایات بر صادق بودن بسیار تأکید شده و  انسان باید در گفتار و ادعای خود صادق باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر فردی مسؤلیتی در نظام اسلامی دارد، باید عهدنامه مالک اشتر و دستوراتی که امیر المومنین امام علی(ع) به وی درباره مسئولیت حکومت مصر داده است، مطالعه و به آن عمل کند.

آیت الله موحدی کرمانی  با بیان اینکه برخی می‌گویند دریافت حقوقهای نجومی قانونی است، اظهار کرد: مردم با  رأی که به  جمهوری اسلامی  دادند اعلام  کردند، اگر قانونی بر خلاف آیین اسلامی باشد از نظر آنها باطل است و آن قانون را به رسمیت نمی‌شناسند.

خطیب موقت نماز جمعه با اشاره به اینکه عقل یکی از مبانی فقه است، خاطرنشان کرد: آیا این حقوقهای نجومی بر اساس حکم اسلام و عقل است؟

وی افزود: آیا درست است فردی به‌عنوان هیئت مدیره در جلسه‌ای چند ساعت باشد، کلامی بگوید و میوه‌ای میل کند و در پایان ماه، دهها میلیون دریافت کند.

آیت الله موحدی کرمانی به حقوق میلیونی برخی از مدیران اشاره کرد و گفت: در صورتی که حقوق کارگران یک یا 2 میلیون است آیا مقایسه این دو دریافتی با عقل و وجدان قابل تحمل است.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) حاضر نشد یک مَن گندم بیش از حق رسمی به برادرش عقیل بدهد، آن وقت آیا می‌شود حقوقهای نجومی، «اسلامی» باشد، گفت: حقوقهای نامتعارف در حالی اتفاق افتاد که طبقه مستضعف و محروم در جامعه ما قدرت ندارند؟! بنابراین اینگونه حقوقهای نجومی قطعاً و بدون تردید شرعی نیستند و وجهه شرعی و اسلامی ندارند.

آیت الله موحدی کرمانی افزود:نظام اسلامی، «مجلس شورای اسلامی» را موظف کرده قوانین متراکم فراوان و مقررات زمانهای گذشته را بررسی کند تا مشخص شود کدامیک از این قوانین خلاف اسلام هستند.

وی تصریح کرد:‌ سؤال اینجاست که مگر مجلس چه میزان قدرت و وقت دارد که بتواند همه این قوانین را مجدداً بررسی کند؟ تمام قوانین، مقررات، ضوابط و آیین‌نامه‌ها را مورد رسیدگی قرار دهد تا ببیند کدامیک از این قوانین «غیراسلامی» هستند؟ حتماً مجلس نمی‌تواند و در این زمینه معذور است، واقعاً هم از توان مجلس خارج است، وقتی مجلس نتوانست چنین کاری انجام دهد، آن وقت آن قوانینی که «غیراسلامی» بوده‌اند، «اسلامی» می‌شوند؟!

خطیب نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: ممکن است برخی مدیران بگویند که ما نمی‌دانستیم که این حقوقها بر خلاف شرع و غیراسلامی است؛ بسیار خوب اگر نمی‌دانستید، معضورید.اما الآن باید این اموال را به بیت‌المال بازگردانید و مطمئناً‌ شما افراد متدینی هستید که اشتباه کردید!

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگانن ضمن تشکر از کسانی که این اموال را به بیت المال بازگرداندند، خاطر نشان کرد: البته فقط موضوع حقوقهای نجومی نیست و بحث پادشها و وامهای بی حساب و کتاب و رانت خواری هم است که باید رسیدگی شود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در بخش پایانی سخنانش با اشاره به کارشکنی‌های آل‌سعود در حج امسال، گفت: جمله‌ای را می‌خواهم به این جنایت‌کاران که در امر حج امسال کارشکنی و مردم ایران را از حج محروم کردند. خداوند در قرآن می‌فرماید «ظالم‌ترین مردم کسانی هستند که نگذارند انسانها از مساجد و مسجدالحرام بهره‌مند شوند»؛ این انسانها که مانع حج شدند بدانند دیگر راهی برای ورود به مسجدالحرام ندارند مگر با خوف و ترس، آنان به عذاب الیم دچار می‌شوند و مورد تنفر و انزجار مردم مسلمان قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.