۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: 408937

قیمت طلا در معاملات امروز ۲.۴۵ دلار افزایش یافت و به ۱۳۶۳.۶۰ دلار در هر اونس رسید.

قیمت طلا افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، از آنجایی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار گزارش فرصت های شغلی آمریکا در اواخر امروز هستند، قیمت طلا در روز جمعه افزایش یافت و در در مسیر ثبت دومین هفته متوالی افزایشی قرار دارد.

بر این اساس هر اونس طلا با 2.45 دلار افزایش 1363.60 دلار فروخته شد. این فلز گران بها روز گذشته 0.2 درصد افزایش ارزش داشت و طی هفته گذشته تاکنون 0.8درصد رشد قیمتی داشته است.

رونالد لئونگ، تحلیلگر ارشد بازار طلا در این رابطه گفت افراد تنها در انتظار یافتن سرنخ هایی در مورد افزایش نرخ بهره به ویژه از آمار فرصت های شغلی در بخش غیرکشاورزی که امروز منتشر می‌شود، هستند.

طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است چراکه هزینه های نگهداری طلا به علت تقویت ارزش دلار با افزایش نرخ بهره افزایش می یابد.

اقتصاددانان انتظار دارند که فرصت های شغلی آمریکا در ماه جولای 180 هزار شغل افزایش یابد در حالی که نرخ بیکاری از 4.9 درصد در ماه ژوئن به 4.8 درصد کاهش یابد.

مارک تو، رئیس موسسه تحقیقاتی گروه وینگ فانگ فایننشال در این رابطه گفت: « آمار فرصت های شغلی تاحدی خوش بینی در مورد اقتصاد ایجاد خواهد کرد و گمانه زنی سرمایه گذاران در مورد افزایش نرخ بهره زودتر از انتظار تقویت خواهد شد.»

به نوشته این گزارش تعداد آمریکایی‌هایی که فرم های بیکاری پر کرده اند، هفته گذشته به صورت غیرمنتظره ای افزایش یافته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.