مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي با بيان اينكه شهرستان هاي استان خراسان رضوي بايد دربعد گردشگري تقويت شوند گفت: يكي از شهرستان هايي كه در حوزه گردشگري در استان داراي ظرفيت هاي بالايي است شهرستان درگز است كه بايد نگاه تازه اي به توسعه گردشگري اين شهرستان شود.

 اقتصادی ترین کار فرهنگی و فرهنگی ترین کار اقتصادی گردشگری است
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، حسين زارع صفت با بيان اين مطلب در ديدار با حاتميان نماينده مردم درگز در مجلس شوراي اسلامي و حميدي فرماندار درگز گفت: توسعه گردشگري مي تواند بر ديگر حوزه هاي شهرستان نيز تاثير گذار باشد.
وي افزود: شهرستان درگز با توجه به وجود طبیعت زیبا و آثار و محوطه های تاریخی متعدد، دارای ظرفیت قابل توجه ای در سطح استان و کشور می باشد.
زارع صفت گفت: با توجه به گستردگی حوزه فعالیت صنعت گردشگری ، اقتصادی ترین کار فرهنگی گردشگری است و فرهنگی ترین کار اقتصادی هم گردشگری است.
نماینده مردم شهرستان درگز نيز در این دیدار گفت: ما بر این باوریم که گردشگری محور توسعه است چون که با جذب توریست و گردشگر اولا فرهنگ غنی و آداب و رسوم شهرستان را به عموم معرفی می کنیم و همچنین مردم بومی و محلی از عواید حضور توریست وگردشگر شامل فروش سوغات محلی – صنایع دستی – لبنیات محلی – اسکان – پذیرایی – خدمات و غیره .... بهره مند خواهد شد و در رشد اقتصادی جامعه محلی تاثیر بسزایی خواهد داشت.
حاتمیان افزود: آماده هر گونه همکاری با اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در راستای توسعه صنعت گردشگری شهرستان هستیم.
فرماندار درگزنيز در اين ديدار گفت: شهرستان درگز با توجه به اقلیم مناسب میتواند برای چهار فصل سال گردشگر جذب نماید.
مرتضی حمیدی در این دیدار گفت: با توجه به اقلیم مناسب و ویژگیهای طبیعی، شهرستان درگز میتواند برای چهار فصل سال برنامه داشته باشد و گردشگر جذب نماید.
وی افزود: خوشبختانه از ابتدای امسال با توجه به معرفی مناسب قابلیت ها و ظرفیت های گردشگری شهرستان در شبکه های مجازی، سایتها و رسانه های دیداری و شنیداری ، شاهد حضور چشم گیر مسافران نوروزی و تابستانی به شهرستان درگز بودیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.