یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از احکام جدید پیش‌بینی شده در لایحه برنامه ششم در مورد کارمندان و کارگران انتقاد کرد و گفت که احکام جدید نارضایتی‌هایی را در بین این دو قشر ایجاد خواهد کرد.

انتقاد یوسف نژاد از احکام جدید برنامه ششم در مورد کارمندان

به گزارش قدس آنلاین،علی اصغر یوسف نژاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد:‌ دولت در تبصره 24 لایحه برنامه ششم توسعه که به مجلس ارائه شده حکم جدیدی را در مورد کارمندان پیش بینی کرده است، از جمله گفته بازنشستگی پیش از موعد حذف شود و در پرداخت حقوق بازنشستگی به جای میانگین 2 سال آخر که الان اجرا می‌شود میانگین 5 سال آخر در نظر گرفته شود که به معنای کاهش شدید حقوق بازنشستگی افرادی است که بعد از تصویب قانون بازنشسته می‌شوند.
وی افزود: قطعا این پیشنهاد با مخالفت‌هایی در مجلس رو به خواهد شد چرا که به ضرر کارمندان و کارگران است، در حالی که در این شرایط باید تصمیمات موثری در مورد این اقشار بگیریم.
نماینده مردم ساری در مجلس یاد آور شد: در این لایحه همچنین کاهش پاداش پایان خدمت کارکنان از یک ماه به 10 روز پیش بینی شده که به معنای کاهش شدید دریافتی‌های کسانی  است که از این به بعد بازنشسته می‌شوند، به نظر می‌رسد دولت باید در این ایده تجدید نظر کند وگرنه مجلس با آن مخالفت خواهد کرد به ویژه این که استدلال قوی پشت این قضیه وجود ندارد.
یوسف نژاد در پایان احکام جدید برنامه ششم در این زمینه را موجب ایجاد نارضایتی، کاهش بهره وری و ایجاد روحیه منفی در بین کارمندان دانست و ابراز امیدواری کرد که دولت در پیشنهاد مطروحه خود تجدید نظر کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.