مرجع عالیقدر جهان تشیع بر لزوم توجه به اشتغال دانشجویان پس از فراغت از تحصیل اشاره کرد و گفت: اگرچه اشتغال وظیفه دانشگاه نیست اما باید دانشگاه ها هم به فکر رفع این چالش باشند.

دانشگاه ها در حل معضل بیکاری فارغ التحصیلان کمک کنند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی: دکتر داوریار ریاست دانشگاه پیام نور استان و حجت الاسلام والمسلمین جباریان در اولین روز از دهه کرامت به محضر مرجع عالی قدر تشیع، حضرت آیت الله مکارم شیرازی رسیدند.
در ابتدای این دیدار، دکتر داوریار ضمن تبریک فرارسیدن ایام ولادت حضرت معصومه (س) به تشریح اقدامات دانشگاه پیام نور به منظور ارائه خدمات آموزشی به مشتاقان علم پرداخت. وی با اشاره به لوگوی دانشگاه که شامل سه کتاب باز می باشد افزود: از ابتدای سال تحصیلی جدید به منظور تسهیل آموزش، کتاب همراه، استاد همراه و کلاس همراه بر بستر تلفن همراه پیاده سازی و اجرا خواهد شد تا  اگر دانشجویی حتی در منزل بخواهد به تعلیم بپردازد این امکان برایش فراهم باشد.
عضو شورای دانشگاه با اشاره به 550 واحد داخلی و بین المللی افزود: دیگر مرزها در دانشگاه پیام نور برداشته شده است و اکنون دانشگاه به یک نهاد فرهنگی تاثیر گذار در جامعه تبدیل شده است که اکنون شهدای مدافع حرم دانشگاه سند افتخار دانشگاه هستند که تلاش ما اهتمام و پاسداری از خون این شهیدان دانشجوی گرانقدر است.
رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با اشاره به اخذ پایین ترین شهریه در میان سایر دانشگاهیان افزود: با تمام مشکلات، کیفیت محوری همیشه در کلیه برنامه ریزی های کلان دانشگاه مد نظر بوده و با علیرغم مشکلات بسیار و کمبود منابع، هیچگاه کیفیت آموزش در پیام نور لطمه ندیده است.
در ادامه این دیدار مرجع عالیقدر تشیع با تقدیر از اقدامات دانشگاه با اشاره به اینکه بسیاری از دانشجویان  از طبقات متوسط و پایین جامعه هستند افزودند: بسیاری از همین دانشجویان امکان پرداخت شهریه حتی با تخفیفات را هم ندارند و  علیرغم استعداد خوب بنیه مالی مناسبی ندارند و تمهیدات دانشگاه به منظور اخذ شهریه پایین به نسبت دیگر دانشگاه ها مناسب است چرا که سرمایه های اصلی مملکت این استعداد خوب است.
آیت الله مکارم شیرازی افزودند: علیرغم اینکه ژاپن با بمب اتم نابود شد اما به کمک همین استعدادها و نیروی انسانی خود توانست که برخیزد و امروزه به یکی از اقتصاد های برتر منطقه تبدیل شود.
ایشان در ادامه بر لزوم توجه به اشتغال دانشجویان پس از فراغت از تحصیل اشاره نمودند و افزودند: اگرچه اشتغال وظیفه دانشگاه نیست اما باید دانشگاه ها هم به فکر رفع این چالش باشند.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین جباریان، رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور نیز با اشاره لزوم حل مشکلات فرهنگی افزود: برای افزایش غنای فرهنگی دانشگاهیان طرح های بسیاری از سوی نهاد پیگیری شده است از جمله دوره های تدبر در قرآن، ضیافت اندیشه، اخلاق و تربیت و حتی تابستان نیز مدنظر قرار گرفته است اما از حیث اساتیدی که بتوانند در دانشگاه فعال باشند و راهگشا، کمی نیاز به تعامل بیشتر حوزه های علمیه می باشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.