۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
کد خبر: 409388

در جریان اخراج منافقین از عراق به دلیل شرایط امنیتی این کشور برخی موارد مغفول واقع شده که دولت بغداد باید به آنها توجه کند.

 مغفول واقع شده، اخراج منافقین از عراق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، هفته گذشته یک گروه از اعضای منافقین اردوگاه لیبرتی را به مقصد آلبانی ترک کردند. این افراد در قالب گروههای 40 تا 200 نفره طی از سال 2013 به تیرانا پایتخت آلبانی منتقل می‌شوند که در قالب توافق هیلاری کلینتون، وزیر وقت امور خارجه آمریکا، با «سالی بریشا»، نخست‌وزیر سابق کشور آلبانی انجام گرفت.

در آن سال اولین گروه‌ 200 نفره از اعضای منافقین از کمپ لیبرتی در عراق به آلبانی منتقل شد. پس از آن این روند ادامه یافت و دولت آلبانی در مواجهه با پیشنهاد کمک مالی از سوی دولت آمریکا و سازمان­ ملل، حاضر به پذیرش تدریجی سایر اعضای این گروهک شد.

بر اساس گفته‌های سید محمد جواد هاشمی نژاد دبیر کل بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، تاکنون حدود 800 نفر از منافقین به آلبانی منتقل شده‌اند و 1900 نفر آن‌ها نیز همچنان در لیبرتی به سر می‌برند.

اگرچه این موضوع به طور کلی برای دولت‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران خبر خوشایندی بوده و روندی که طی می‌شود رضایت طرفین را به همراه دارد اما یک نکته حائز اهمیت است که باید به آن توجه کرد.

برخی اعضای این گروه تروریستی از فرماندهانی هستند که دستشان به خون افراد بی گناه هم در ایران و هم در عراق آلوده است.

بنا بر آمار رسمی، این گروهک تروریستی بیش از 12 هزار نفر را در ایران و بیش از 24 هزار نفر را در عراق و در جریان قتل عام انفال در منطقه کردستان و نیز انتفاضه شعبانیه در جنوب این کشور به شهادت رسانده‌اند. در همین راستا در دادگاه‌های ایران و عراق بر علیه آنها پرونده‌هایی تشکیل شده و برای کسانیکه در قتل عام‌ها دست داشته‌اند احکامی صادر شده است.

عراق در حال حاضر به دلیل شرایط نامساعد امنیتی و جنگی که با داعش دارد و به منظور اجرای هر چه سریعتر حکم سازمان ملل تلاش دارد تا آنها را هر چه سریعتر از خاک خود اخراج کند در حالیکه بر اساس احکام صادر شده از سوی دادگاه‌های ایران و عراق برخی از این افراد تحت تعقیب پلیس بین‌الملل (اینترپل) هستند.

در همین راستا «فهیمه اروانی» یکی از سران فرقه که ماه گذشته به آلبانی رفته بود، از سوی پلیس این کشور دستگیر شده و با صدها ترفند توانست از چنگ قانون گریخته و در حال  حاضر در اردوگاهی در تیرانا به سر می‌برد. بر همین اساس است که سران فرقه تصمیم به استفاده از گذرنامه‌های جعلی گرفته‌اند تا در سفر به آلبانی و دیگر کشورهای اروپایی با مشکلی روبرو نشوند. 

«حسن نظام» مسئول اطلاعات سازمان یکی از همین افراد است که با گذرنامه جعلی به نام «علیرضا اکبریان» هفته گذشته به آلبانی رفت.

باید یادآور شد که این افراد با توجه به جنایاتی که در ایران و عراق مرتکب شده‌اند، پیش از خروج از عراق باید بازداشت و محاکمه شوند که این موضوع توجه و دقت هر چه بیشتر دولت عراق را طلب می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.