به دنبال آزمایش موشکی اخیر دولت پیونگ یانگ، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با همتای کره‌جنوبی خود دیدار می‌کند تا درباره رشد بی‌ثباتی در این منطقه مذاکره کنند.

نقشه های روسیه و کره‌جنوبی برای سقوط کیم جونگ اون

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، رئیس‌جمهور روسیه با رهبر کره‌جنوبی برای مقابله با تهدید جنگ اتمی کره‌شمالی نقشه می‌کشد.

به گزارش روزنامه اکسپرس،پارک گئون های، رئیس جمهور کره‌جنوبی اوایل سپتامبر سال جاری میلادی به ولادیووستوک واقع در شرق دور روسیه سفر می‌کند تا در یک نشست اقتصادی شرکت و با پوتین مذاکره کند.

این دو کشور از اعضای نشست شش جانبه در خصوص خلع تسلیحات اتمی کره شمالی هستند.

در مارس سال جاری میلادی کرملین به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هشدار داد که برای خنثی کردن تهدید پیونگ یانگ ممکن است متوسل به نیروی نظامی شود.

دولت روسیه در بیانیه‌ای گفت: پیونگ یانگ باید این حقیقت را بداند با راهی که در پیش گرفته تهدیدی برای جامعه بین‌الملل خواهد بود و پیش زمینه‌های حقوقی بین‌المللی را برای استفاده از نیروی نظامی علیه خودش طبق حقوق کشورها برای دفاع شخصی که در منشور سازمان ملل قید شده، ایجاد می‌کند.

مقامات دفاعی کره‌جنوبی نیز پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی را به عنوان اقدامات تحریک آمیز که تهدیدی جدی برای صلح و ثبات هستند محکوم کرده‌اند.

کره‌شمالی روز چهارشنبه موشک بالستیکی را پرتاب کرد که برای نخستین بار در داخل یا نزدیک آب‌های دریای ژاپن فرود آمد.

ظاهرا این موشک از نوع موشک میان برد رودونگ بوده که حدود ۶۰۰ مایل را طی کرده است.

آمریکا به همراه کره‌جنوبی اواخر ماه جاری میلادی مانورهای سالانه وسیع را آغاز می‌کند که ماهیت آن‌ها را دفاعی و نه تحریک آمیز تلقی کرده است.

این در حالی است که کره‌شمالی ادعا می‌کند این مانورها تمرینی برای حمله هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.