سخنگوی کمیسیون حقوقی قضائی مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که این حقوق ها را دریافت کرده اند در واقع سوء استفاده کرده و متخلف محسوب می شوند و باید طبق قانون دو برابر آنچه را که دریافت کرده اند به بیت المال بازگردانند.

مجازات دریافت‌کنندگان حقوق‌‌های نجومی چیست؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان ، حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی قضائی مجلس شورای اسلامی پیرامون بررسی پرونده حقوق‌های نجومی خاطر نشان کرد: کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با توجه به ابعادی که پرونده فیش های حقوقی در جامعه داشت از رئیس سازمان بازرسی کل کشور دعوت کرد تا گزارش جامعی را در این باره ارائه دهد.
وی افزود: درگزارش ارائه شده از سوی سراج نحوه دریافت حقوق های نجومی و اینکه چگونه این حقوق ها پرداخت شده اند مشخص شد.
سخنگوی کمیسیون حقوقی قضائی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در هفته جاری نیز در صدد هستیم تا جلسه ای را با وزیر دادگستری پیرامون بررسی دریافت حقوق های نجومی برگزار کنیم تا اقدام مثمر ثمری دراین زمینه صورت گیرد.
نوروزی تصریح کرد: ما معتقدیم بر اساس ماده 240 قانون تجارت که در 8/3/95 توسط رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد باید تمامی راهکارها و اقدامات لازم صورت گیرد تا پیگیر تخلفات انجام شده در پرداخت حقوق های غیر متعارف  برخی از اشخاص باشیم.
وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور پیرامون اینکه اموال بیت المال باید به خزانه کشور بازگردد، گفت: از نظر ما دریافت و پرداخت حقوق های نجومی یک تخلف بزرگ محسوب می شود و افرادی که این حقوق ها را دریافت کرده اند در واقع سوء استفاده کرده و متخلف محسوب می شوند و باید طبق قانون دو برابر آنچه را که دریافت کرده اند به بیت المال بازگردانند.
سخنگوی کمیسیون حقوقی قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات یکی از مقامات مسئول درحمایت از یکی از دریافت کنندگان حقوق های نجومی خاطر نشان کرد: اینگونه اقدامات از سوی دستگاه های دولتی غیر قابل قبول است و ما معتقدیم کسانی که متخلف هستند باید طبق قانون محاکمه و محکوم شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.