۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 409691

سخنگوی ناجا با اشاره به موضوع مدلینگ بر عدم موافقت پلیس با شوی لباس تاکید کرد و با اعلام خبر مسدود شدن ۲۰ سایت و وبلاگ مدلینگ، از تشکیل ۴۵ پرونده قضایی در این حوزه خبر داد.

عدم موافقت پلیس با شوی لباس

به گزارش قدس آنلاین به نقلاز راه دانا، سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به تلاش برخی افراد برای هنجارشکنی فرهنگی و ترویج الگوهای فرهنگی مغایر با شئونات ملی و دینی مردم کشورمان اظهار داشت: شواهد متقنی در دست است که نشان می‌دهد شماری از افراد کج‌رو و منحرف، با راهبری و هدایت شبکه‌های خارجی، در پی هنجارشکنی فرهنگی و ترویج الگوهای رفتاری مغایر با ارزش‌های پذیرفته شده در جامعه هستند که برابر ضوابط قانونی، شناسایی این افراد در دست اقدام است.

سخنگوی ناجا افزود: البته گزارشی از فعالیت باندهایی که عامدانه و به صورت برنامه‌ریزی شده، با اجیر کردن افرادی، مبادرت به تبلیغ و پوشش مدل‌های خاصی در سطح معابر و یا مدلینگ خیابانی کنند، وجود ندارد اما متاسفانه برخی افراد ناآگاه به دنبال رسمی کردن مدلینگ و یا نمایش زنده لباس هستند که تاکنون پلیس هیچگونه موافقتی با این موارد نداشته است.

منتظرالمهدی در ادامه با ارائه آماری از برخوردهای پلیس در این حوزه خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال به بیش از 500 سایت و وبلاگ تذکرات لازم داده شد که خوشبختانه این تذکرات در اغلب موارد موثر بوده است.

سخنگوی پلیس با بیان اینکه در سال جاری 45 مورد پرونده قضایی نیز در این خصوص تشکیل شده است، افزود: علاوه بر این موارد، با هماهنگی مراجع قضایی، حدود 20 سایت و وبلاگ و صفحه از دسترس خارج شده‌اند.

وی در بخش دیگری با اشاره به استفاده برخی افراد ناآگاه از لباس‌های دارای نوشته‌های لاتین نیز گفت: متأسفانه تعدادی از افراد جاهل در جامعه در حالی مبادرت به استفاده از البسه‌های دارای نوشته‌های لاتین می‌کنند که هیچ اطلاعی از مضامین نوشته شده بر این لباس‌ها ندارند.

منتظرالمهدی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تذکرات لازم به صنوف و فروشنده‌های این پوشاک داده شده که خوشبختانه با همکاری مناسب فروشندگان و صنوف و همچنین درک صحیح مردم از موضوع، شاهد کاهش این پدیده هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.