قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی : استاندار مازندران گفت: فرهنگ رضوی راهکار مقابله تهاجم فرهنگی می باشد.

فرهنگ رضوی راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی است

ربیع فلاح جلودار با بیان اینکه ميراث معنوی آل محمد (ص) و آموزه های ائمه، بهترین، ارزشمندترین و مستحکم‌ ترین روشی است که می‌تواند ما را به حقیقت اسلام و صراط مستقیم رهنمون نماید، افزود: ائمه اطهار و معارف الهی و حيات بخش شان، وثيق ترين منبع الهام بخش برای زندگی انسان به شمار می آيد.

وی تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری در میدان تشتت اخلاقی، نزاع خونين بر سر تملک مرزهای مادی و تحریف اصول عالیه و مقدس دین مبین اسلام به دست مزدوران عاری از فطرت الهی، بشريت به اين چشمه زلال معنا و معرفت نياز دارد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه سیره و میراث معنوی ثامن الائمه، حضرت امام رضا (ع) كه بارگاه ملکوتی آن امام همام، ملجا و پناهگاه دلدادگان آل الله است، تاکید نمود: باید زمینه شناخت و شناساندن این معرفت ناب و الهی را به وجه احسن فراهم نمود.

فلاح با بیان اینکه فرهنگ رضوی و شیعی بخش اساسی هویت مذهبی و ملی ماست، خاطرنشان کرد: هر اندازه اين فرهنگ آسمانی را تقویت نماییم بیش از پیش خود را در برابر تهاجمات فرهنگی حفظ نماييم و در اين ميان برگزاری جشنواره ها و همايش ها فرصت مناسبی برای ترويج و گسترش فرهنگ انسان ساز رضوی ست.

وی اضافه نمود: برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) كه همزمان با دهه ی کرامت در مازندران برگزار و در سه بخش ملی و بین المللی و ويژه داوری مي شود، با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ نورانی و کمال آفرین رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی هنری و مذهبی مرتبط با سیره ی ائمه ی معصومین بویژه امام رضا ( ع ) می باشد.

استاندار مازندران تاکید نمود: برگزاری جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) موجبات فخر برای مازندران ولايمتدار بوده و بايد سعی شود تا در این برنامه‌های ارزشمند فضائل، مناقب و مکارم امام رضا (ع) به نحو مطلوب برای جامعه به ویژه نسل جوان تبیین و تشریح شود.

فلاح افزود: از سیره علمی و اخلاقی تحول آفرين آن امام همام (ع) در راستای پيشگيری  از آسیب‌های اجتماعی و تهاجم فرهنگی دشمنان استفاده مطلوب شود و از پديد آورندگان آثار فاخر اين جشنواره به ويژه رده های سنی كودک و نوجوان به نحو شايسته تقدير گردد تا زمينه نقش آفرينی بيش از پيش مروجان فرهنگ ناب محمدي (ص) فراهم آيد.

وی تصریح کرد: همچنين بهره گیری از شيوه های خلاق، موثر و ابتكاری و اطلاع رسانی همه جانبه از سوی رسانه ها و صدا و سيما در ترويج فرهنگ رضوی و تحقق اهداف اين همايش عظيم نقش بسزایی خواهد داشت، خصوصا در بخش ویژه این جشنواره با عنوان انتخاب یک حدیث از امام رضا (ع) با موضوعات مورد نیاز روز جامعه مبتنی بر سیره رضوی می توان بهره برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.