قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی : دكتر مهدي عبوري شهردار ساري ميزبان همتاي خود و رييس پارلمان شهري مونته سيلوانوي ايتاليا بود تا طي نشستي بر ضرورت پيگيري هر چه جدي تر پيش نويس تفاهمنامه اي تأكيد كند كه از سوي آنها امضا شد.

واگذاری اجرای پروژه ها به سرمايه گذاران ايتاليایی

به گزارش مركز امور رسانه شهرداري ساري در اين نشست، شهردار ساری با ابراز خرسندي از حضور شهردار مونته سيلوانو و ديگر همراهان، پس از بررسي تاريخ پر افتخار مركز استان و اشاره به چهره هاي برجسته علم و دانش و فقاهت ساري در گذشته و امروز، به معرفي برخي از پروژه هاي شهرداري در چهار سال اخير پرداخت.

دكتر مهدي عبوري با مورد توجه قرار دادن پروژه عظيم بوستان ملل و نيز بزرگترين پارك جنگلي كوهستاني خاورميانه در سكوتپه ساري گفت: ما اين آمادگي را داريم كه فاز دوم بوستان ملل و احداث بوستان جنگلي كوهستاني را كه كارهاي پژوهشي آن تكميل و برخي از امور اجرايي آن آغاز شده است به سرمايه گذاران شهر مونته سيلوانو واگذار كنيم.

وي ضمن تشريح ويژگيهاي طبيعي استان مازندران و مركز آن، توجه به صنعت گردشگري را يكي از اولويت هاي شهرداري ساري عنوان كرد و افزود: به دليل ظرفيت بالاي ساري در حوزه گردشگري ما تبديل اين شهر به قطب توريسم را در رأس برنامه هاي خود داريم. بنابراين با توجه به ظرفيت خوب شهر مونته سيلوانو، در همين پيوند انتظار را داريم كه با تكرار چنين نشست ها و جدي گرفتن تفاهمنامه، زمينه هايي را فراهم كنيم تاعلاقمندان به توريسم هر دو شهر و حتي كشورهاي متبوع بتوانند از اين ظرفيت ها بهره مند شوند.

شهردار ساري با يادآور شدن جايگاه رفيع مركز مازندران در حوزه جذب گردشگر خاطرنشان كرد: ساري طي سه سال گذشته در ميان پنج شهر برتر گردشگر پذير بوده و طبيعتاً اين توان را دارد كه با آمادگي كامل پذيراي گردشگران خارجي و بخصوص مونته سيلوانو باشد.

دکتر عبوری در پايان از اعلام آمادگي شهردار مونته سيلوانو براي اعزام بيش از ۱۵۰ بازرگان به ساري استقبال كرد و خاطرنشان نمود: شهرداري ساري براي ميزباني از اين هيأت بزرگ تجاري – اقتصادي، آمادگي كامل دارد.

همچنین فران چيسكو موارينو شهردار مونته سيلوانو در سخناني با تشكر از ميزباني و ميهمان نوازي مردم و مسئولان استان و ساري و بويژه فرماندار و شهردار مركز استان از اين سفر ابراز خرسندي كرد و با اشاره به امضاي پيش نويس تفاهمنامه ميان دو شهردار گفت: با تمام توان مي كوشيم مفاد آن را عملياتي كنيم بويژه آنكه به دليل موضوعاتي مانند تحريم ، سالهاي طولاني ميان دو كشور جدايي و فاصله افتاد و حالا بايد با سرعت به جبران سالهايي بپردازيم كه از دست دولت رفت.

وی افزود: براي ما بسيار ارزشمند است كه رئيس جمهور شما اولين سفر خارجي خود را به ايتاليا اختصاص داد و اميدواريم اين حسن نيت در عمل تداوم يافته و با تبادل تجارب، صنايع و نيروي انساني مجرب و فرهيخته از ظرفيت هاي في مابين بخوبي استفاده شود.

شهردار مونته سيلوانو، ساري را شهري پر نشاط و سرزنده با طبيعتي زيبا و جاذبه هاي بي شمار توصيف كرد و اضافه نمود: كار هاي بسيار بزرگي در اين شهر انجام شده اما قابليت آنرا دارد كه باز هم روند توسعه خود را ادامه دهد بنابراين ما اعلام آمادگي مي كنيم كه براي كمک به توسعه ساري ازهيچ اقدامي دريغ نخواهيم کرد.

در پايان این نشست از سوي شهردار و شوراي اسلامي شهر ساري، هدايايي به رسم ياد بود به ميهمان ايتاليايي اعطا گرديد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.