مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سرایان گفت: این نهاد در شهرستان آماده دریافت کمک‌های خیران و نیکوکاران در راستای کمک به تسهیل ازدواج جوانان است.

کمیته امداد  آماده دریافت کمک‌های خیران در راستای کمک به تسهیل ازدواج جوانان است

 امیر حسین اربابی  درگفت وگو با قدس آنلاین دربیرجند اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج و کمک به زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد، مبلغ ۴۴۰میلیون ریال بابت کمک هزینه خرید جهیزیه به ۲۲ نوعروس تحت حمایت این نهاد در سرایان اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد بستر مناسب برای ازدواج سالم مددجویان تحت حمایت از اهداف اصلی این نهاد به ‌شمار می‌رود، افزود: در این راستا به هر یک از این نوعروسان مبلغ  ۲۰ میلیون ریال کمک‌هزینه خرید جهیزیه اعطا شده است.

وی اضافه کرد: زوج‌های جوان پیش از دریافت هدیه ازدواج خود در کلاس‌های آموزش بهداشت فردی، احکام خانواده و مهارتهای زندگی شرکت می‌کنند.

امیر حسین اربابی یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سرایان آماده دریافت کمک‌های خیران و نیکوکاران در راستای کمک به تسهیل ازدواج جوانان است.

پرداخت ۴۳ فقره تسهیلات اشتغال به مددجویان سرایان

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سرایان از پرداخت۴۳ فقره تسهیلات خواشتغالی با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۱۶۰میلیون ریال به مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال جاری در سرایان خبر داد.

اربابی با بیان اینکه این تسهیلات به صورت قرض الحسنه  و در اقساط ۶۰ ماهه می باشد ، برگزاری کلاس های آموزشی جهت پایدار سازی طرح های اشتغال و خودکفایی مددجویان را از دیگر برنامه ها در حوزه اشتغال دانست که با هدف احیای فرهنگ کار،تلاش و شور و نشاط اجتماعی برای مددجویان برگزار می شود و در ۴ ماهه نخست سال جاری ۶۰ نفر از مددجویان در این کلاس ها شرکت کرده اند .

مدیر کمیته امداد شهرستان سرایان افزود : برنامه های اشتغال و خود کفایی کمیته امداد به گونه ای تدوین شده که پس از انجام مشاوره شغلی مددجویان بتوانند در زمینه های کشاورزی،دامپروری،صنایع دستی،فعالیتهای صنفی و صنعتی،خدمات و سایر فعالیتهای تولیدی و خدماتی فعالیت کنند.

اربابی تصریح کرد: توانمند سازی خانواده های تحت پوشش یکی از اهداف مهم کمیته امداد است، به گونه ای که مددجویان پس از ورود به امداد طی یک دوره زمانی مشخص نسبت به اجرای طرحهای اشتغال اقدام و زمینه خروج از حمایت برایشان فراهم می گردد .

مدیر کمیته امداد شهرستان سرایان گفت: در راستای اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد سرایان تعداد ۴ کانون موقت و پیروان ولایت وابسته به این نهاد در سرایان راه اندازی شده است.
 
بهره مند شدن نوجوانان وجوانان تحت حمایت از برنامه های اوقات فراغت
 
 امیر حسین اربابی با اشاره به برگزاری برنامه هایی برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان، جوانان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان در ایام تابستان، اظهار کرد: به همین منظور کانون ها با برگزاری برنامه های مختلف برای بهره مندی بیشتر مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان در نظر گرفته شده است.
 
وی  افزود: غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان تحت حمایت و توانمندسازی آنان و خانواده هایشان، توجه به نیازهای مددجویان تحت حمایت به ویژه جوانان و نوجوانان در جهت توانمندسازی فکری و شکوفایی استعدادهای آنان، تقویت رشد ایمانی و اعتقادی مددجویان و استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه و سایر مراکز فرهنگی در جهت بخشی و هدایت رشد و توسعه فرهنگی مخاطبین از جمله اهداف اجرای طرح اوقات  فراغت توسط کمیته امداد است.
 
اربابی با تشریح برنامه‌های این نهاد به منظور غنی‌ سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان تحت حمایت، اظهار کرد: امسال ۸۷ نفر از نوجوانان، جوانان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان سرایان از این فعالیت ها بهره مند می شوند.
 
وی با تأکید براینکه توجه به نیازهای فرهنگی افراد تحت پوشش کمیته امداد بیش از هر نیاز دیگری ضروری است و پیام های فرهنگی باید به همه خانوارهای تحت پوشش انتقال پیدا کند، تصریح کرد: با برنامه ریزی هایی که برای غنی سازی اوقات فراغت جامعه هدف انجام شده است تاکنون توفیقات خوبی در راستای توانمند سازی این خانواده ها صورت گرفته است.
 
اربابی، مهم ترین برنامه های آموزشی ارائه شده در این کانون ها را شامل: آموزش های اعتقادی، قرآنی و اخلاق اسلامی، مهارت و حرفه آموزی فنی و حرفه ای، برنامه های ورزشی، کتابخوانی و آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی ذکر کرد.

 

 

 

 
 
 
 
 
 

 

 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.