قدس آنلاین – یزد: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد از جمع‌آوری سه میلیارد و ۸۴۳ میلیون ریال زکات در سه ماهه نخست سال ۹۵ در این استان خبر داد.

جمع‌آوری سه میلیارد و۸۴۳ میلیون ریال زکات در استان یزد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محسن علیزاده با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری گفت: پرداخت زکات می‌تواند نقش تأثیرگذاری در بحث اقتصاد مقاومتی و تحقق فرامین رهبری در این زمینه داشته باشد.

وی افزود: در سه ماهه اول سال جاری بیش از سه میلیارد و 843 میلیون ریال زکات در استان یزد جمع‌آوری شده است و امیدواریم با توجه به نهادینه شدن پرداخت زکات در چند سال اخیر، امسال نیز شاهد رشد این امر باشیم.

علیزاده با بیان اینکه ۶۰ درصد از زکات جمع‌آوری شده در استان یزد براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته هزینه رفع مشکلات نیازمندان شد، تصریح کرد: ۴۰ درصد باقیمانده نیز در اجرای پروژه‌های عمرانی شد.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد خاطرنشان کرد: علارقم شرایط نامساعد آب و هوایی و کویری بودن این استان  تلاشهای خوبی در راستای افزایش جمع‌آوری زکات به ویژه در زمینه مال التجاره و کشاورزی به عنوان اولویت‌های شورای زکات استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی از فعال کردن شوراهای زکات در روستاهای استان خبر داد و گفت: ایجاد بسترهای لازم در راستای جمع‌آوری زکات در تمام روستاهای استان از برنامه‌های مهم دبیرخانه زکات استان است که در این راستا همچون سال‌های گذشته با بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون اقدامات اساسی انجام خواهد شد.

علیزاده از اهدای 15مورد جهیزیه با صرف اعتباری بالغ بر 521 میلیون ریال از محل جمع‌آوری زکات در استان طی سه ماهه ابتدای سال خبر داد و افزود: برای رفع مشکلات نیازمندان نیز در سه ماهه نخست سال جاری از محل جمع‌آوری زکات با صرف یک میلیارد و 22میلیون ریال برای کمک به 700 نیازمند استان در زمینه های معیشت و مسکن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 87 میلیارد و 680 میلیون ریال زکات واجب و مستحب در استان جمع آوری شد، گفت: اولویت دبیرخانه شورای زکات استان به تبعیت از کشور سوق دادن هزینه‌کرد زکات به سمت رفع مشکلات نیازمندان و محرومین است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.