۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 410063

قدس آنلاین: داشتن روحیه کرامت ورزانه اثر خود را دارد، ما بالاخره با مشی و روش خودمان که منبعث از روش قرآنی، مطابق با سنت رسول الله(ص) و سیره اهل بیت(ع) است حرکت کرده و دعا می کنیم که این خواست حضرت امام زمان(عج) است.

کرامت بر روح انتظار اثر دارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی، استاد درس خارج مهدویت با اشاره به تاثیر و اهمیت برگزاری دهه کرامت اظهار کرد: اساسا دهه هایی که در فواصل مختلف گرامی می داریم همه بهانه ای است برای شناخت هرچه بیشتر ائمه علیهم السلام و بزرگان دین و اینکه بتوانیم در مسیر آنان حرکت کنیم.

 

وی ادامه داد: بزرگداشت دهه کرامت از سوی دیگر سبب تبیین مقام ائمه(ع) و بزرگانی می شود که می خواهیم آنان را الگوی خود قرار دهیم، دهه کرامت نیز در واقع یکی از گام های بلند در راستای معرفی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و یکی از دهه های پربرکت و دارای آثار بسیار مثبت است.

 

این پژوهشگر مهدوی تصریح کرد: تاثیر این دهه نه تنها در ایران بلکه در کل جهان است چراکه این دهه اکنون فراتر از ایران است و در ممالک مختلفی جشن گرفته می شود و به بهانه دهه کرامت مقامات حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) برای عموم مردم بیش از پیش بیان می شود.

 

حجت الاسلام مروجی طبسی ادامه داد: از طرفی این دهه منتهی است به ولادت حضرت امام رضا(ع) که امروز در ایران هرچه داریم به برکت ثامن الحجج(عح) است، بنابراین آشنا شدن با این بزرگواران در ابعاد مختلف رسالتی است که بر عهده همه دست اندرکاران امر فرهنگ، اهل قلم و رسانه قرار دارد.

 

وی در مورد تاثیر دارا بودن روح کرامت در داشتن سبک زندگی مهدوی و ظهور حضرت حجت(عج) گفت: قطعا بی تاثیر نیست، داشتن روحیه کرامت ورزانه اثر خود را دارد، ما بالاخره با مشی و روش خودمان که منبعث از روش قرآنی، مطابق با سنت رسول الله(ص) و سیره اهل بیت(ع) است حرکت کرده و دعا می کنیم که این خواست حضرت امام زمان(عج) است.

 

استاد درس خارج مهدویت همچنین در مورد تحقق کرامت بشری بعد از ظهور امام زمان(عج) خاطرنشان کرد: با ظهور امام زمان(عج) همین که عزت به مومنان باز می گردد کرامت در اعلی درجه خود متجلی می شود، مومنانی که طی قرن ها زیر چکمه ظالمین و مستکبرین له شدند و از کمترین کرامتی برخوردار نبودند، وقتی حضرت حجت(عج) ظهور کنند به عزتی بی مثال دست می یابند.

شبستان

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.