۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 410115

رئيس مركز ملي فضاي مجازي درباره وعده انتقال سرور پيام‌رسان‌هاي خارجي به ايران، گفت: بعضي پيام‌رسان‌ها براي انتقال سرور خود به ايران اعلام آمادگي كرده‌اند، بعضي كشورها از جمله روسيه، كره و حتي خود تلگرام براي انتقال سرور به ايران اعلام آمادگي كرده‌اند.

 تقاضاي تلگرام براي انتقال سرور به ايران

ابوالحسن فيروزآبادي دبير شوراي عالي فضاي مجازي در پاسخ به سؤالي درباره بازي پوكیمون‌ گو، رواج و فيلترينگ آن و در نهايت طرح انتقال سرور آن به ايران گفت: اين بازي از نوع نسل جديد است و تا به حال چنين نسلي از بازي كه بي‌پايان و به صورت فعال در محيط باشد، ‌نداشته‌ايم و چون بازي جديدي است مسائل جديدي هم دارد كه در بسياري از كشورها با اين نوع بازي با احتياط برخورد مي‌كنند و حتي در بعضي كشورهاي توسعه‌يافته غربي اين بازي منع شده است.


وي با تأكيد بر اينكه درباره اين بازي بايد با دقت برخورد شود، ادامه داد: مطالعاتي در اين زمينه انجام شده و گويا در كار گروه تعيين مصاديق رأي به ممنوعيت اين بازي داده شده است. در واقع اين بازي احتياط دارد و لازم است تا جوانب آن بررسي شود. رئيس مركز ملي فضاي مجازي درباره طرح موضوع انتقال سرور اين بازي هم گفت: البته خود كمپاني سازنده هم اعلام نكرده كه ايران به عنوان كشور هدف مدنظر آنها است.
 
وي همچنين درباره وعده انتقال سرور پيام‌رسان‌هاي خارجي به ايران، گفت: بعضي پيام‌رسان‌ها براي انتقال سرور خود به ايران اعلام آمادگي كرده‌اند، بعضي كشورها از جمله روسيه، كره و حتي خود تلگرام براي انتقال سرور به ايران اعلام آمادگي كرده‌اند. دبير شوراي عالي فضاي مجازي همچنين درباره پيام‌رسان‌هاي داخلي نيز گفت: نظر ما اين است كه از هر تعداد پيام‌رسان داخلي كه در كشور راه‌اندازي شود، استقبال مي‌كنيم، ولي پيام‌رساني كه بتواند به حداقل 10 ميليون مشترك سرويس‌دهي كند، مورد حمايت دولت قرار مي‌گيرد.

وي افزود: وزارت ارتباطات در حال تبيين شرايط و مشخصاتي است كه براساس آن بتواند از پيام‌رسان‌هاي داخلي حمايت كند.

فيروزآبادي درباره وضعيت پيام‌رسان‌هاي داخلي نيز گفت: 6 يا 7 پيام‌رسان قابل توجه داخلي داريم ولي قابليت اينكه بتوانند در سطح ملي تا 10 ميليون نفر را پوشش دهند، ‌ندارند كه اميدواريم با حمايت‌هاي دولتي بتوان اين شرط را محقق كرد.
    
پيوست فرهنگي مشترك در دستور كار

دبير شوراي عالي فضاي مجازي همچنين درباره پيوست فرهنگي و اينكه وزير ارتباطات گفته بود پيوست مدنظر وزارتخانه در شوراي عالي فضاي مجازي رأي نياورده، گفت: پيش از اين پيوست فرهنگي تهيه شده بود كه مورد قبول واقع نشد الان پيوست مشتركي با همكاري مركز ملي فضاي مجازي و وزارت ارتباطات در دستور كار است.

وي در پاسخ به اينكه آيا تدوين پيوست فرهنگي از پيشرفت تكنولوژي عقب نمانده است؟گفت: پيوست تدوين نشد اما در فضاي مجازي فرهنگ رها نشده است. تهيه پيوست مدتي بر عهده شوراي عالي انقلاب فرهنگي بود و بعد به شوراي عالي فضاي مجازي احاله شد؛ در شورا هم دو پيوست تهيه شد كه مورد موافقت واقع نشد اما اميدواريم به زودي پيوست فرهنگي تدوين شود.
 
منبع: جوان آنلاین
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.