رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در لایحه برنامه ششم استخدام جدید پیش‌بینی شده و به ازای خروج هر پنج نفر از دولت، یک نفر استخدام خواهد شد، گفت: آمار رشد اقتصادی فصل بهار تا هفته آینده اعلام می‌شود.

صادرات نفت دو برابر شد/ امسال تاکنون ۲.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده/ اعلام رشد اقتصادی بهار؛ هفته آینده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، محمدباقر نوبخت در نخستین نشست خبری خود با سمت جدید (معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه) از دو برابر شدن صادرات نفت ایران طی فصل بهار امسال خبر داد و گفت: درصدد بودم آمار رشد اقتصادی فصل بهار را در جلسه امروز مطرح کنم. اما متاسفانه تا الان این آمار قطعی نشده و تا هفته آینده آن را اعلام می‌کنم.

اهم سخنان نوبخت در نشست خبری امروز را در ببینید.

سخنان محمدباقر نوبخت در نشست خبری

 

طی چهار ماه و نیم ماه نخست امسال در ۳۸ طرح مبلغ ۲ میلیارد و ۲۹۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شده است.

۶۶ طرح سرمایه‌گذاری عمدتا در بخش‌های حمل و نقل، انرژی‌های تجدید‌پذیر، گردشگری، بازیافت، صنایع الکتریکی، غذایی و ماشین‌آلات بوده است. از سرمایه‌گذاری تا تولید محصول مدتی زمان می‌برد که باید تحمل داشته باشیم و واقعیات را بپذیریم.

با زورگویی میزان صادرات نفت خام کشور را به یک میلیون بشکه در روز تقلیل دادند درحالی که ما پیش از آن ۲.۵ میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم. قصد داشتند کاهش صادرات نفت ایران را به حدی ادامه دهند که مجبور شویم نفت را در برابر غذا بفروشیم.

در چهارماهه اول امسال روزانه حدود ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار بشکه نفت صادر کردیم که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

‌امروز اگر موفق شده‌ایم پول گندم گندم‌کاران و هزینه‌های جاری کشور را پرداخت کنیم بخش قابل توجهی از آن به خاطر آن است که از تحریم نفتی خارج شده‌ایم.

 

در صدد بودم آمار رشد اقتصادی فصل بهار را در جلسه امروز مطرح کنم. اما متاسفانه تا الان این آمار قطعی نشده و تا هفته آینده آن را اعلام می‌کنم.

 

با احتساب سود، این مبلغ بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بود که از مطالبات ایران پرداخت شد.

 

انتخاب رئیس صندوق توسعه ملی کاملا قانونی بوده و هیچ کوتاهی در این خصوص صورت نگرفته است.

در هیچ جای قانون پیش‌بینی نشده که حتما با این پنج نفر جلسه‌ای را به‌صورت رسمی برگزار کنند تا بتوانند از بین آنها رئیس صندوق را انتخاب کنند بلکه این پنج نفر به‌صورت شفاهی می‌توانند آمادگی خود را اعلام کنند و بعد این نظر شفاهی خود را کتبا به اطلاع برسانند.

 

در تغییرات اعمال شده در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فقط سازمان امور اداری و استخدامی از سازمان برنامه و بودجه جدا شده؛ این تصمیم در زمستان سال گذشته گرفته شده و درحال حاضر اجرایی شده است.

سازمان برنامه و بودجه سازمان جدیدی نیست که نیاز به مجوز و مصوبه مجلس داشته باشد و فقط بخشی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی به نام امور اداری و استخدامی از این سازمان جدا شده که اقدام بسیار مبارکی است.

 

متاسفانه خبری در فضای مجازی مبنی بر افزایش زمان پرداخت حقوق و پاداش بازنشسته‌ها از دو به پنج سال پخش شده است که اصلا صحت ندارد و مبنای پرداختی‌ها همان دو سال آخر است.

 

استخدام کارکنان در لایحه برنامه ششم دیده شده است و به ازای هر پنج نفری که از سیستم دولتی خارج شوند یک نفر در دستگاه های دولتی استخدام می‌شود.

 

ما این لایحه را دو بار تقدیم مجلس کردیم؛ یکبار به مجلس نهم و یکبار به مجلس دهم. تمامی اهداف کیفی و کمی و سیاست های اجرایی بین سال های ۹۵ تا ۹۹ در این لایحه ذکر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.