استاد حوزه گفت: تشکیلات قوی اقتصادی مسلمین می‌تواند شبکه جهانی صهیونیست را نابود کند و این لازمه بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود است، صهیونیزم جمعیت کمی دارد، اما پول و تشکیلات دارد و به‌ واسطه همین تشکیلات متحد و منسجم پابرجا است.

راه نابودی شبکه جهانی صهیونیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،  حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در دهمین دوره تربیتی آموزشی منادیان حکمت با موضوعات «غرب‌شناسی، انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی» با بیان اینکه قرآن کریم به کار جمعی و تشکیلاتی اهتمام ویژه دارد، اظهار داشت: در آیه شریفه «تعاونوا علی البر و التقوی»؛ تقدم واژه بّر بر تقوا نشان از اهمیت عنصر برادری و محبت در جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه در مقابل مکاتب فکری غرب باید مکاتب دینی مطرح شود، گفت: البته مبارزه فکری در مقام نظر کافی نیست و باید در مقام عمل همت ویژه شود، متأسفانه امروز مکاتب فکری الحادی با برنامه‌ریزی در میان جوامع مختلف به‌ ویژه جامعه اسلامی در حال نفوذ کردن هستند، بهترین راه جلوگیری از نفوذ این مکاتب انحرافی ترویج اندیشه‌های ناب دینی در جامعه است.

حجت‌الاسلام پناهیان کار تشکیلاتی را لازمه هر نوع فعالیت جمعی معرفی کرد و بیان داشت: نه‌ تنها از لحاظ اخلاقی بلکه از جهت معرفتی نیز باید وارد کار تشکیلاتی شویم، در کار تشکیلاتی در میان نیروهای مذهبی ضعف وجود دارد، ثمره تشکیل چنین دورهایی باید اعتماد نیروهای حزب‌اللهی به یکدیگر را در پی داشته باشد تا شاهد رشد و توسعه جامعه دینی باشیم.

وی با بیان اینکه نیروهای حزب‌اللهی می‌توانند زمام اقتصاد کشور را دست بگیرند، ادامه داد: این عمل کار سختی نیست و تنها با یک برنامه‌ریزی اصولی و وحدت درونی می‌تواند محقق شود، آزادی فعالیت مشروع اقتصادی در نظام جمهوری اسلامی یک ظرفیت بی‌بدیل است که ایجاد یک بنیاد اقتصادی منسجم و هدفمند در بین جوانان مؤمن و با انگیزه به‌ یقین اقتصاد کشور را نجات خواهد داد.

این استاد حوزه ظرفیت کار اقتصادی در جامعه اسلامی را دارای ظرفیت بالایی دانست و گفت: تشکیلات قوی اقتصادی مسلمین می‌تواند شبکه جهانی صهیونیست را نابود کند و این لازمه بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود است، صهیونیزم جمعیت کمی دارد، اما پول و تشکیلات دارد و به‌ واسطه همین تشکیلات متحد و منسجم پابرجا است و متأسفانه امروز بسیاری از مجامع بزرگ دنیا با پول‌های همین صهیونیست‌ها اداره می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه فضای سیاسی کشور نیز باید حالت تشکیلاتی بگیرد و از برگزاری پاتوق سیاسی خارج شود، افزود: امام خمینی(ره) نیز در متن کار تشکیلاتی به اهداف خود رسید و توانست یک نظام دینی را برپا کند، در این راستا بایستی کار تشکیلاتی در جهاد فرهنگی اهتمام داشت، ساخت مدرسه‌ای در شأن  تربیت جوان مؤمن انقلابی از اولویت‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.