سفیر کشورمان در مسکو دیدار رییسان‌جمهوری ایران، روسیه و آذربایجان را از ابعاد سیاسی و امنیتی حائز اهمیت دانست و گفت: این دیدار سه‌جانبه بر مقابله با گسترش تروریسم تاثیر به‌سزایی دارد.

سنایی: راهکارهای منطقه‌یی برای پیشگیری از گسترش تروریسم ضروری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی سنایی، با اشاره به تهدیدهای ناشی از تروریسم در منطقه خاورمیانه، تمهید راهکارهای منطقه‌یی و بومی برای حل و فصل این بحران‌ها و پیشگیری از گسترش تروریسم در منطقه را ضروری دانست و گفت: در زمانی که بحران‌های مختلفی در خاورمیانه به صورت جدی در جریان است برای جلوگیری از اشاعه آن به ویژه به منطقه ارواسیا گفت‌وگوی سه جانبه و مرور رویکردها و توافقات در این زمینه اهمیت فراوانی دارد.

او با بیان این که توافق‌های سه کشور در این دیدار می‌تواند در حوزه‌های سیاسی - امنیی و بین‌المللی مورد توجه سایر کشورها هم‌چون هند، چین و کشورهای دیگر منطقه قرار گیرد، افزود: به این ترتیب این کشورها با جمهوری اسلامی و چارچوب‌ها همراه می‌شوند. هم‌چنین این دیدار از نظر اقتصادی هم دارای اهمیت بسیاری است؛ چرا که کریدور شمال - جنوب یک مسیر هفت هزار کیلومتری را به هم وصل می‌کند و به این وسیله از پتانسیل‌های اقتصادی شبه قاره گرفته تا دریای عمان و خلیج فارس از مسیر ایران به حوزه آسیای مرکزی، اروپا و قفقاز وصل می‌شود و در حال حاضر امکان تحقق این ظرفیت بیش از هر زمان دیگری وجود دارد.
سفیر کشورمان در مسکو با اشاره به دو اتقاق مهم ایجاد زیرساخت‌های مناسب در منطقه اوراسیا و از سوی ایران وجود زیرساخت‌های مناسب ریلی و تا اندازه‌ای دریایی گفت: روسیه در منطقه ما رویکرد قوی‌تری به جنوب پیدا کرده و تصمیم دارد حلقه‌های اقتصاد خود با جنوب را تقویت کند و بنابراین علاقمند به گسترش همکاری‌ها با ایران و تقویت این هکاری‌ها با حوزه آسیاست.
سنایی افزود: به همین دلیل بخش دولتی و خصوصی کشورهای مختلف از جمله  هند، روسیه و چین می‌توانند برای سرمایه‌گذاری به این پروژه جذب شوند و این مساله در تقویت اقتصاد منطقه هم موثر است.
او در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اظهار کرد: در حال حاضر روابط ایران و روسیه در شرایط بسیار خوبی است و می‌تواند به عینیت بخشیدن این مساله کمک کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.