در آستانه ششم ذیقعده روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) ۱۰ هزار نفر از محبان این امامزاده بزرگوار که در قالب کاروان و به صورت پیاده از سراسر کشور و استان فارس به سوی این آستان مقدس حرکت کرده بودند، عصر دوشنبه وارد شیراز شدند.

 ۱۰ هزار زائر پیاده وارد شیراز شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در حاشیه ورود کاروان زائران پیاده حرم شاهچراغ (ع) بیان داشت: این زائران پیاده حضرت احمدبن موسی (ع) برای حضور در ویژه برنامه روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) که روز نوزدهم مردادماه جاری و در ششمین روز از دهه کرامت برگزار می شود، راهی این مکان مقدس شده اند.
حجت الاسلام احمد سلامی افزود: این زائران که از مسیرهای جداگانه به شیراز عزیمت کرده اند در بدو ورود مورد استقبال خادمان حرم مطهر شاهچراغ (ع) قرار گرفتند و قرار است پس از اجتماع در میدان شهرداری شیراز در یک حرکت دسته جمعی به سمت این حرم مطهر حرکت کرده و به این امامزاده واجب التعظیم عرض ارادت کنند.
وی ادامه داد: این زائران فردا (سه شنبه) در گردهمایی بزرگ کوچ عاشقانه که به مناسبت روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی (ع) در این حرم مطهر برگزار می شود، شرکت می کنند.
سلامی، با بیان اینکه هر ساله زائران این حرم مطهر در ششم ذیقعده روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی (ع) از سراسر استان فارس و کشور با پای پیاده به این حرم مطهر مشرف می شوند، گفت: برخی از افرادی که هر سال به همین مناسبت پیاده به سمت حرم شاهچراغ (ع) حرکت می کنند بیش از 15روز در طول مسیر هستند.
وی اظهار داشت: حرم مطهر امامزادگان واجب التعظیم دراستان فارس و در راس آنها حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) مامن و پناهگاه عموم مردم ولایتمدار و دوستداران اهل بیت (ع) است. 
او اضافه کرد: عشق و ارادت به اهل بیت (ع) و خاندان نبوت یک موهبت الهی و افتخار برای ما ایرانیان است که باید قدردان آن باشیم. 
از یکم ذیقعده سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نام نهاده شده و روز ششم ذیقعده که در میانه این دهه قرار دارد به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) نامگذاری شده است.
امسال اول ذیقعده سالروز تولد حضرت معصومه (س) مصادف با چهاردهم مرداد بود، بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) برابر با نوزدهم مرداد و میلاد حضرت علی بن موسی الر رضا (ع) مصادف با بیست و چهارم مردادماه است.
حضرت سید امیر احمد (ع) ملقب به شاهچراغ و سیدالسادات الاعاظم، فرزند بزرگوار امام موسی کاظم(ع) و برادر بزرگتر امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.