قدس آنلاین - گیلان – مریم غلام پور : ویژه‌برنامه‌ی « یک پنجره رو به آسمان » با حضور اعضای دختر کانون پرورش فکری استان گیلان در مصلی شهر رشت برگزار شد.

اعضای دختر کانون  یک پنجره رو به آسمان گشودند

به‌مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر  و به منظور پرورش‌حس دینی و انتقال مفاهیم و ارزش‌های اسلامی با حضور اعضای مراکز چهارگانه‌رشت برگزار شد.

بر همین اساس کودکان و نوجوانان در مصلی بزرگ شهر رشت حضور یافتند و از نزدیک با مراحل آماده‌سازی درب صحن‌به سرداب امام زمان (عج) در حرم مطهر امامین عسکریین (ع) آشنا شدند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در این آیین با تبریک دهه کرامت اظهار داشت : جمع‌شدن خصلت‌های نیکو از برجستگی‌های معصومین (ع) به شمار می رود و در این میان کرامت و بخشندگی در امام جواد و امام حسن (ع) و حضرت‌معصومه(س) از جلوه‌ای دیگر برخورداراست.

علی پورحسن با اشاره به اهمیت شناخت ‌افزون‌تر امامان (ع) تصریح کرد : یکی از وظایف ما این است که  با معصومین بیش از پیش آشنا شویم و کودکان و نوجوانان را با امامان معصوم آشنا کنیم ؛ چنان‌که روش‌زندگی ما برگرفته از سیره‌ی این شخصیت‌های تاثیر‌گذار باشد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان گیلان نیز در این آیین به اهمیت پیروی از سیره اهل‌بیت(ع) ،‌ هم‌چنین پاس‌داشت حریم امامان اشاره کرد و بازسازی حرم مطهر این بزرگواران را از رسالت های تمامی  شیعیان برشمرد.

غلامرضا عباس‌پور تلاش‌های اسلام‌ ستیزان وگروه‌های تکفیری برای از بین بردن مکان‌های مقدس را  مورد توجه قرارداد و همراهی تمامی دوست ‌داران اهل‌بیت (ع) را برای صیانت از آن خواستار شد.

در ادامه این برنامه نیز استادکار ایرانی سازنده‌ی این‌اثر، به بیان اهمیت و ویژگی‌های شاخص درب صحن‌ به سرداب امام زمان (عج) در حرم مطهر امامین عسکریین (ع) پرداخت.

خوانش‌ شعر توسط عضو برگزیده‌ی جشنواره رضوی از جمله‌ی برنامه‌ها بود و در ادامه عضو نوجوان کانون رشت دل‌نوشته‌ی  یک دختر شهید مدافع حرم را قرائت کرد.

مکتوب‌کردن دل‌نوشته بر صفحه‌ی چوبی درب حرم که از سوی اعضا و مربیان صورت ‌گرفت بخش پایانی این آیین بود و در پایان کودکان و نوجوانان  کتاب و بسته‌های فرهنگی خود را از مسوولان کانون دریافت کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.