قدس آنلاین - ایلام: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام گفت: شرکت توزیع برق استان ایلام ۵۰۰ میلیارد ريال از مشترکین طلب دارد.

طلب ۵۰۰ میلیارد ريالی برق ایلام از مشترکین

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، هادی شیرخانی در نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات با تبریک دهه کرامت و روز خبرنگار با بیان اینکه رسالت خبرنگاران رسالت پیامبرگونه ای است، اظهارداشت: همانطور که پیامبران برگزیدگان خاص خدا از بین مردم هستند، خبرنگاران نیز برگزیده ترین افراد جامعه به شمار می آیند.

وی با اشاره به اینکه اگر بتوانیم خدمات خود را بیشتر به مردم معرفی نمائیم، افزود: در این صورت می توانیم اذعان بداریم که برای تحقق اهداف سازمانی فرهنگ سازی نموده ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام به مراحل تولید، انتقال و توزیع انرژی اشاره کرد و بیان داشت: آخرین طبقه انرژی توزیع است و وظیفه ما از پست های فوق توزیع به بعد آغاز می شود و توزیع انرژی هیچ وقت تعطیلی نداشته و همیشه ساری و جاری است.

هادی شیرخانی با بیان این مطلب که انرژی برق غیر قابل ذخیره، حساس بوده و زیرساخت تمام امکانات و تجهیزات موجود در جامعه است، خاطرنشان ساخت: نقش برق در آسایش، آرامش، امنیت، سلامت و توسعه جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست و وظایف و رسالت مجموعه توزیع برق به گونه ای است که در سراسر کشور حضور فعال دارند.

وی با اشاره به برق دار شدن تمام روستاهای بالای 5 خانوار استان، تصریح کرد: در حال حاضر تنها 4 روستای کمتر از 5 خانوار در استان داریم که آنها نیز در آینده از انرژی برق برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام از وجود 7 هزار کیلومتر شبکه برق در استان خبرداد و بیان داشت: حفظ، حراست و نگهداری مسیرهای انتقال برق بسیار سخت و طاقت فرساست که با تلاش همکاران سخت کوش این شرکت در خطوط انتقال بدون مشکل هستیم.

هادی شیرخانی با بیان اینکه هیچ خاموشی برنامه ریزی شده در استان نداریم، گفت: برخی خاموشی ها گاهاً اتفاق می افتد و بر اساس برخی حوادث اتفاق می افتد و بعضاً نیز بخاطر تعمیرات خاموشی های موقتی ایجاد می شود.

وی تابستان را فصلی پر استرس برای خادمان ملت در صنعت برق عنوان و تصریح کرد: متأسفانه سرانه مصرف انرژی در استان ایلام بسیار بالاست و الگوی مصرف در این استان رعایت نمی شود که نیازمند است با فرهنگ سازی و بسترسازی لازم زمینه مصرف بهینه فراهم گردد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام با درخواست از رسانه ها برای اشاعه فرهنگ صرفه جویی و همراهی با این مجموعه، اظهارداشت: در سال جاری 52 هزار مگاوات انرژی برق در استان مصرف شده که پیک مصرف را شکسته و متأسفانه هیچ دلیل و پاسخی برای این افزایش مصرف نداریم.

هادی شیرخانی با تأکید بر اینکه منابع زیرزمینی ما بسیار محدود است، تأکید کرد: اگر برای مصرف بی رویه و اسراف پر هزینه خود چاره اندیشی ننمائیم قطعاً در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی به بکارگیری تمام ظرفیت های این شرکت برای جلوگیری از خاموشی در استان اشاره کرد و افزود: سرقت و پرت انرژی که از علل خاموشی هاست، در استان نگران کننده بوده و بایستی در این زمینه با فرهنگ سازی از این اقدام جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام یکی دیگر از علل خاموشی ها را وجود مشترکین پر مصرف دانست و بیان داشت: مشترکین پر مصرف بار زیادی بر شبکه های توزیع وارد می کنند و لازم است برای این بد اخلاقی ها و بدرفتاری های افراد بایستی چاره جویی شود.

هادی شیرخانی با اشاره به اینکه کسانی که از برق غیرمجاز استفاده می کنند کار حرامی انجام می دهند، خاطرنشان ساخت: کار این افراد قطعاً عوارض و عواقب بدی دارد و نمود این عمل مجرمانه و حرام در زندگی افراد نمود خواهد کرد.

وی از طلب 500 میلیارد ريالی شرکت برق استان از مشترکین خبرداد و تصریح کرد: بیشترین بدهی ها به این شرکت مربوط به دستگاه ها و دوایر دولتی همچون آبفای شهری و روستایی، دانشگاه علوم پزشکی، مخابرات هستند و مشترکین خانگی، اداری، کشاورزی و صنعتی بدهکارهای بعدی به این شرکت هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام با بیان اینکه بیش از 64 درصد مشترکین الگوی مصرف را رعایت نمی کنند، بیان داشت: در سال گذشته و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در زمینه اصلاح شبکه های توزیع و جلوگیری از سرقت و پرت انرژی، 8 درصد کاهش تلفات داشته ایم.

هادی شیرخانی یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی را هوشمند سازی کنتورها عنوان و تصریح کرد: در همین راستا قرار است بیش از 400 هزار کنتور در سطح کشور به مشترکین تحویل داده شود.

وی در پایان به نرخ تعرفه انرژی در استان اشاره کرد و یادآور شد: تغییر تعرفه حوزه شمالی مستلزم کار کارشناسی از طریق داده های هواشناسی است و امیدواریم که تمام استان از نرخ تعرفه مناطق گرمسیری بهره مند شوند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.