قذس آنلاین/ هادی زهرایی : رئیس نمایندگی وزرات امور خارجه در شمال و شرق کشور در گفت‌وگو با قدس گفت: کشور ترکمنستان از صبح روز ۱۶ مرداد به صورت یکطرفه اقدام به مسدود کردن مرز باجگیران کرده است.

ترکمنستان مرز باجگیران را بست

غلامعباس ارباب خالص گفت: شامگاه 15 مردادماه سال جاری نامه‌ای توسط وزارت امورخارجه کشور ترکمنستان به کنسولگری ایران در این کشور داده شد که از روز 16 مرداد تا اطلاع بعدی به دلیل تعمیرات تأسیسات و اقدام‌های مرتبط با امور زلزله، مرز باجگیران مسدود خواهد شد.

وی یادآور شد: بلافاصله پس از اطلاع این موضوع، با سرکنسول ترکمنستان در مشهد جلسه ای برگزار شد و همچنین احمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمسنتان با وزیر امور خارجه این کشور ملاقاتی برگزار کرده و مراتب اعتراض کشورمان به این اقدام اعلام شد که آن‌ها اعلام کردند به دلایل زلزله خیز بودن منطقه، این مرز تا اطلاع بعدی بسته خواهد بود.

علیرضا قامتی فرماندار قوچان نیز دراین باره به خبرنگار قدس گفت: اقدامات درخصوص بازگشایی مرز انجام شده و براساس اطلاعات داده شده از سوی ترکمسنتان امیدوارم تا آخر این هفته مرز بازگشایی شود.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ما بازارچه مرزی باجگیران از طرف ترکمنستان به صورت کامل تعطیل و رفت و آمد مسافری و تردد کامیون‌ها به طور کامل متوقف شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.