رئیس مجلس با بیان اینکه همه باید به آبادانی مناطق کشور توجه کنند، گفت: بودجه عمرانی ۳۰ هزار میلیارد تومانی رقم قابل توجهی برای استان‌ها نیست.

بودجه عمرانی ۳۰ هزار میلیارد رقم قابل توجهی نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (سه‌شنبه 19 مرداد) در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: برای پیگیری مشکلات استان اصفهان باید دسته‌بندی‌هایی صورت گیرد، چرا  که بخشی از مسائل ملی و برخی نیز منطقه‌ای است.

وی افزود: البته در این جلسه بیشتر مسائل منطقه‌ای پیگیری خواهد شد و پیگیری مسائل ملی را باید به فرصت دیگری واگذار کرد.

رئیس مجلس تصریح کرد: حل مسائل منطقه‌ای مربوط به استان اصفهان دارای چند بخش بوده و باید کمیته‌ای در داخل استان برای پیگیری این مسائل تشکیل شود.

لاریجانی با بیان اینکه پیگیری برخی از مسائل و مشکلات را می‌توان در زمان بررسی لایحه برنامه ششم مورد توجه قرار داد، گفت: به عنوان مثال می‌توان طرح آمایش استان را در زمان بررسی برنامه ششم مورد توجه قرار داد و در این راستا برای استان اصفهان باید محورهای توسعه را مورد تأکید قرار داد، همچنین حل برخی مسائل و مشکلات را می‌توان در قانون بودجه سال آینده بررسی کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور در حال حاضر برای همه نمایندگان مشخص است، افزود: مخالف نیستم که برای حل مشکلات منطقه‌ای برخی ردیف‌ها را در بودجه در نظر گرفت، اما باید به این نکته نیز تأکید داشت که بودجه عمرانی در بهترین حالت ممکن 30 هزار میلیارد تومان است که با تقسیم میان استانهای کشور رقم قابل توجهی به هر یک از استانها اختصاص پیدا نمی‌کند.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه همه باید به آبادانی مناطق کشور توجه کنند، تصریح کرد: البته برخی امور نیز در حال انجام است و باید پیگیریهایی درباره به سرانجام رساندن آنها انجام داد، به عنوان مثال، مسئله حل مشکل آب یکی از موضوعات اولویت‌دار کشور است و باید به آن توجه شود.

لاریجانی با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم نمایندگان اولویتهای مرکز پژوهشهای مجلس درباره مشکلات کشور را مطالعه کنند، اظهار کرد: نمایندگان می‌توانند پس از مطالعه، نظرات خود را اعلام کنند تا بتوان بهتر به حل مشکلات کشور کمک کرد.

وی همچنین حل مشکل صندوقهای بازنشستگی را یکی از اولویتهای مهم کشور دانست.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه حل مشکل آب چندوجهی است، گفت: بخشی از موضوعات مربوط به مشکل آب مرتبط با استفاده بهینه از آب است، البته در این رابطه پیشنهاد شده که 5 تا 6 هزار میلیارد تومان بودجه برای آبیاری تحت فشار اختصاص پیدا کند که ما امیدواریم این بودجه محقق شود.

لاریجانی با تأکید بر اینکه بخشی از حل مشکل آب نیز با الگوی کشت در ارتباط است، افزود: به طور حتم باید سیستمهای گلخانه‌ای را برای حل بحران آب گسترش داد و در این رابطه باید به فکر انتقال آب از خارج نیز بود. همچنین مهار آبها نیز پروژه جدی است که باید به آن توجه شود.

وی همچنین بر جلوگیری از خشک شدن زاینده‌رود تأکید کرد و گفت: به طور قطع باید مصوبات شورای‌عالی آب اجرایی شده و نمایندگان نیز می‌توانند با ارسال نامه‌ای به کمیسیون انرژی اجرای مصوبات شورای‌عالی آب را مورد تأکید قرار دهند.

رئیس مجلس همچنین با تأکید بر لزوم رسیدگی به مشکلات تالاب گاوخونی و دو دریاچه دیگر در استان اصفهان اظهار کرد: به طور قطع با برگزاری جلساتی با محیط‌زیست و وزارت نیرو این موضوع مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.