رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: سیاستهای امریکا در منطقه به تقویت گروه‌های تروریستی منجر شده است.

ائتلاف نمایشی آمریکا تأثیری نداشته

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار جمعی از نخبگان و فعالان اجتماعی کشور سوریه با تأکید بر عمق روابط تاریخی جمهوری اسلامی ایران و سوریه، گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه نقش مهم حافظ اسد رئیس جمهور فقید سوریه در زمان جنگ ایران و عراق را فراموش نمی‌کند و امروز با تمام امکانات و توانمندیها در کنار ملت و دولت سوریه خواهیم ماند.

وی با اشاره به اهمیت برقراری ثبات و آرامش در منطقه، افزود: دولت و مجلس جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی در جهت برقراری صلح و ثبات و از بین بردن گروه‌های تروریستی – تکفیری در منطقه، به‌ویژه در سوریه حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بر عزم جدی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور مقاومت و مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت و دولت سوریه در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی و تروریسم است.

بروجردی در همین راستا، رژیم صهیونیستی و آمریکا را دشمن واحد امت اسلامی خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران و سوریه در سنگر واحد و در مقابل دشمن واحد هستند.

وی با تأکید بر اینکه سیاست‌های آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای‌اش منجر به تقویت گروه‌های تروریستی شده است، افزود: ائتلاف نمایشی امریکا و کشورهای غربی علیه داعش نه تنها تأثیری در تضعیف گروه‌های تروریستی در منطقه نداشته بلکه منجر به تقویت آنان شده است.

همچنین در ادامه این دیدار، رئیس هیئت سوری با اشاره به روابط خوب فیمابین ملت‌های ایران و سوریه، گفت: موضع خوب ایران بیانگر نگاه مثبت شماست که ده‌ها سال پیش امام خمینی(ره) و حافظ اسد آن را بنیانگذاری کردند.

وی در پایان سخنانش با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم سوریه، گفت: جمهوری اسلامی ایران گام‌های مؤثری در براقراری ثبات و آرامش و مبارزه با گروهک‌های تروریستی در منطقه برداشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.