در حالی که با توجه به گزارش آمار اقتصادی ضعیف آمریکا، انتظارات در خصوص عدم افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو در آینده نزدیک بیشتر شد، در معاملات روز چهارشنبه قیمت طلا برای دومین روز متوالی افزایش یافت.

آمار اقتصادی ضعیف آمریکا موجب رشد طلا شد/ هر اونس ۱۳۵۲ دلار
به گزارش قدس آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، هر اونس طلا با رشدی 0.5 درصدی یکهزار و 352 دلار و70 سنت معامله شد. این فلز زرد روز گذشته نیز 0.4 درصد افزایش قیمت داشت.
 
پالادیوم نیز با رشدی 6 درصدی نسبت به جلسه گذشته و ثبت قیمت 745 دلاری برای هر اونس به بالاترین سطح خود از یازدهم ژوئن 2015 رسید.

بهره‌وری کارگران آمریکا در تابستان امسال برای سومین فصل متوالی کاهش یافت تا نشان دهد سود شرکت‌ها ممکن است به روند نزولی خود ادامه داده و دستمزدها همچنان پایین باقی بماند. شاخص دلار که این واحد پولی را در برابر سبد شش ارز اصلی دیگر می‌سنجد با افتی 0.4 درصدی به 95.777 واحد رسید.
 
جیانگ شو، تحلیلگر ارشد گروه معاملات طلای شاندونگ اعلام کرد: «با افت دلار ما شاهد رشد کوتاه‌مدت قیمت طلا و نقره خواهیم بود. دلار عامل اصلی روند صعودی طلا بوده است، اما احتمالا این روند دوام زیادی نخواهد داشت.»
 
با توجه به اینکه شاخص‌های اقتصادی جدیدی در این هفته منتشر نخواهد شد، شو انتظار دارد که اونس در محدوده 1330 تا 1350 دلاری معامله شود.
 
وانگ‌تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز اعلام کرد قیمت طلا ممکن است بار دیگر به سطح 1354 دلاری برسد؛ این در حالی است که سطح مقاومتی آن 1346 دلاری است. افت غیرمنتظره بهره‌وری باعث شده تا نگرانی‌های فدرال‌رزرو در خصوص اقتصاد امریکا بیشتر شود. 
 
ادوارد میر تحلیلگر اف‌سی‌استون اعلام کرد: «وضع بهتر بازار سهام در کنار افزایش احتمال نرخ بهره به وسیله فدرال‌رزرو در ادامه سال این نکته را نشان می‌دهد که دلار در نیمه دوم سال روند بهتری خواهد داشت. این عوامل در مجموع اثری منفی روی طلا خواهد داشت.»

طلا به شدت به افزایش نرخ بهره حساس است، به طوری که بالارفتن نرخ بهره هزینه‌های فرصت نگهداری شمش را افزایش داده و دلار را تقویت می‌کند.
 
دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با افتی 0.12 درصدی در روز دوشنبه به 976.62 تن رسید.
 
در بازار فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس نقره با رشدی 1 درصدی 20 دلار و 2 سنت معامله شد و قیمت هر اونس پلاتین با 1.3 درصد افزایش به یکهزار و 164 دلار و 85 سنت رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.