اتهام تلاش برای توطئه علیه رهبر حزب کارگر از سوی معاون این حزب و درخواست رهبر سابق حزب کارگر برای برکناری جرمی کوربین باعث نگرانی شدید طرفداران این حزب شده است.

خواسته رهبر سابق حزب کارگر

.به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا تام واتسون، معاون خود را به برنامه ریزی برای ترویج "پروژه ترس" ضد کوربین متهم کرد. از سوی دیگر اد میلیبند، رئیس سابق حزب کارگر نیز از اعضای این حزب و حامیانش خواست تا به برکناری کوربین رای دهند.

پس از آنکه واتسون در مصاحبه‌ای مدعی شد فعالان جوان حامی کوربین تحت تاثیر ایدئولوژیست‌های مارکسیست باتجربه قرار دارند که علاقه‌مند به روی کار آمدن یک دولت متمایل به حزب کارگر نیستند، کوربین اعلام کرد که معاون وی درحال ترویج فرضیه‌های بی اساس توطئه علیه وی است.

کوربین همچنین از این اقدام  واتسون عصبانی است که اعضای هیئت رئیسه حزب کارگر را متقاعد کرد علیه حکم دادگاه عالی مبنی بر اجازه 130هزار عضو جدید برای حضور در رای گیری میان کوربین و اون اسمیت، رقیب وی خواستار تجدید نظر شوند.

به نظر می‌رسد اکثر اعضایی که به تازگی وارد حزب می‌شوند کوربین را مجدداً به عنوان رهبر حزب کارگر انتخاب کنند. در این صورت نتیجه رقابت برای رهبری حزب به این موضوع بستگی دارد که آیا اعضای جدید مشمول شرکت در رأی‌گیری هستند یا خیر.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.