وزیر اول اسکاتلند بعد از همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در گفتگو با یک رسانه آلمانی بار دیگر مسئله استقلال اسکاتلند از انگلیس و ماندن در اتحادیه اروپا را مطرح کرد.

 گزینه استقلال اسکاتلند از انگلیس

.به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "نیکولا استورجن"، وزیر اول اسکاتلند در گفتگو با "تاگس تمن" آلمان بعد از همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مجددا مسئله استقلال و جدایی اسکاتلند را مطرح کرده و گفت: این یکی از گزینه هاست که ما یک کشور مستقل شویم و به این ترتیب همچنان عضو اتحادیه اروپا باقی بمانیم.

به این ترتیب استورجن برگزاری یک همه پرسی مجدد برای استقلال اسکاتلند از انگلیس را بعید ندانست.

وی همچنین تصریح کرد: نگرانی های واقعی نه تنها در اسکاتلند بلکه همچنین در دیگر بخش های انگلیس درباره آسیب هایی که خروج این کشور از اتحادیه اروپا به اقتصاد ما، جامعه ما، فرهنگ ما و مردم ما وارد می کند وجود دارد.

در سال 2014 اکثریت اسکاتلندی ها در یک همه پرسی به جدایی اسکاتلند از انگلیس رای منفی دادند. به این ترتیب استقلال اسکاتلند همچنان یک رویا باقی ماند. اما همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بار دیگر امیدها برای جدایی و استقلال اسکاتلند را بیدار کرد. در همه پرسی 23 ژوئن برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا 62 درصد اسکاتلندی ها به ماندن در این اتحادیه رای دادند.

استورجن در بخش دیگری از این گفتگو دفاع از منافع اسکاتلند را در چنین شرایطی از وظایف و مسئولیت های خود دانست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.