معاون وزیر نفت ومدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه ۹۰ درصد شهرها و ۷۰ درصد روستاهای کشور از شبکه گاز بهره مند هستند، گفت: روند گازرسانی به مناطق مختلف کشور همچنان ادامه دارد.

 بهره مندی ۹۰ درصد شهرها و۷۰درصد روستاهای کشور از شبکه گاز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا عراقی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری ازنخستین طرح گازرسانی به مناطق سخت گذر کشور به روش فشرده سی ان جی در شهر بیدروبه اندیمشک در استان خوزستان افزود: شرکت ملی گاز ایران در راستای خدمت رسانی مطلوب به مطالبه مردم در شهرها و روستاهای سراسر کشور وارد عمل شده است.
* امنیت انرژی در ایران
معاون وزیر نفت همچنین اظهار کرد: درحالی که برخی کشورهای منطقه درگیر جنگ هستند ، ایران اسلامی با اقتدار و امنیت به پیش می رود.
وی امنیت در زمینه انرژی را مطالبه کشورهای دنیا دانست و افزود: همه کشورها خواهان امنیت انرژی هستند و این امنیت در ایران اسلامی در زمینه تامین انرژی حاکم است.
* تعامل با جهان بدون وابستگی
عراقی با بیان اینکه باید با دنیا تعامل داشته باشیم، افزود: ایران اسلامی با پایبندی به اصول و با حفظ اقتدار و بدون وابستگی با کشورهای مختلف تعامل و رابطه دارد.
وی با یادآوری اینکه دولت در سه سال اخیر نوسان سخت تورم را کنترل کرده است ،گفت: با کنترل تورم ، نگرانی مردم کاهش یافته است.
مدیر عامل شرکت ملی گاز، رکود حاکم در برخی بخش ها را ناشی از تحریم دانست و گفت: اقتصاد درایت و تعامل می خواهد ،باید با درایت کار کرد و با تعامل 2 جانبه و با استقلال و اقتدار برای توسعه اقتصاد فعالیت نمود.
وی اقدام دولت یازدهم در زمینه خدمات و اجرای طرح های زیربنایی شاخص را نیز برشمرد و گفت: خوداتکایی تنها دریافت خدمات نیست، بلکه باید با وحدت و همدلی خدمت هم ارایه کرد.
معاون وزیر نفت با تجلیل از مردم اندیمشک به خاطر پشتیبانی از رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس افزود: مردم این شهرستان شایسته خدمات هستند و شرکت ملی گاز ایران نیز در این راستا طرح گازرسانی به شهر بیدروبه اندیمشک را اجرا کرد واین طرح
برای اولین بار است که به روش سی ان جی در کشور اجرا می شود.
عراقی اظهار داشت: طرح گازرسانی به روش گاز فشرده سی ان جی که با موفقیت در اندیمشک اجرا شده است در شهرهای مختلف کشور از جمله 2 شهر شمالی نیز اجرا خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: در سالهای آینده که خط انتقال گاز در شهر بیدروبه اندیمشک راه اندازی شد طرح گازرسانی به روش فشرده جمع آوری و در سایر نقاط کشور استفاده خواهد شد.
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین که در مسجد صاحب الزمان شهر بیدروبه اندیمشک برگزار شد ،گفت: اجرای این طرح گازرسانی در بخش الوار گرمسیری اندیمشک توسعه منطقه را به دنبال دارد.
فریدون حسنوند اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را 65 میلیادر ریال عنوان کرد و افزود: اعتبار اندک هزینه شده برای اجرای این طرح نشان از کار تخصصی در کشور دارد و اینکه با اعتبار اندک کاری بزرگ در زمینه گازرسانی در کشور اجرا شد.
وی افزود: به همت شرکت ملی گاز ایران اهالی شهر بیدروبه و روستاهای اطراف 2 سال زودتر از شبکه گاز بهره مند شدند.
این نماینده مجلس همچنین در خصوص اینکه خوزستان 97 درصد گاز کشور را مصرف می کند، گفت: این گاز در بخش صنعت در خوزستان مصرف می شود لذا دارای ارزش افزوده است و در واقع برگشت هزینه به خزانه می باشد.
وی حضور اهالی منطقه در آیین گشایش طرح گازرسانی شهر بیدروبه اندیمشک را نشانه قدرشناسی از مسوولان دانست و گفت: گازرسانی به بخش الوار گرمسیری اندیمشک با توجه به کارخانه در دست ساخت سیمان و نیروگاه سیکل ترکیبی و برخی واحدهای صنعتی دیگر در این بخش لازم و ضروری بود، اما این شهرستان همچنان نیازمند نگاه ویژه دولت است.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی افزود: در بخش مرکزی و برخی مناطق شهری اندیمشک مشکلاتی وجود دارد که نیاز به توجه دارد، لذا از مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران انتظار می رود اندیمشک را بهتر از گذشته ببینند.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز گفت: مسائل و مشکلات این استان و نیز شهرهای مختلف خوزستان رصد شده و پیگیری می شود ضمن اینکه تلاش برای جذب بخش خصوصی برای سرمایه گذای در خوزستان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت گاز خوزستان نیز گفت: برای گازرسانی به بیدروبه از فناوری جدید استفاده شد که در نوع خود در کشور بی سابقه است.
سیدناصر حسینی نژاد، صنعت گاز را محور توسعه در کشور دانست و گفت: هم اینک سهم شرکت گاز در بخش تولید به 70 درصد رسیده است.
وی افزود: هم اینک میزان گاز مصرفی در استان خوزستان 2 برابر گاز تولیدی در این استان است.
حسینی نژاد افزود: در بخش گازرسانی به شهرها و روستاهای خوزستان سه هزار طرح گازرسانی شهری و روستایی اجرایی شد و 580 روستا در این استان زیر پوشش شبکه گاز قرار دارند، ضمن اینکه از سال گذشته تاکنون 91 روستا در خوزستان گازرسانی شده و مابقی روستاها نیز امسال گازرسانی خواهد شد.
مدیر عامل شرکت گاز خوزستان با بیان اینکه برخی مناطق به علت سخت گذر و دور دست بودن در اولویت گازرسانی نبودند گفت: گازرسانی به روش گاز فشرده سی ان جی باعث پوشش این مناطق شده است.
پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک نیز اجرای طرح گازرسانی به شهر بیدروبه را نشان از اهتمام دولت به مناطق محروم و تامین رفاه مردم بیان کرد و گفت: در گام نخست اجرای این طرح گازرسانی 800 خانوار از مزایای آن بهره مند شده و در گام دوم بیش از 2 هزار نفر بهره مند خواهند شد.
شهرستان 170 هزار نفری اندیمشک در شمال خوزستان دارای 35 هزار مشترک گاز است.
برای نخستین بار در صنعت گاز کشور طرح گازرسانی به روش گاز فشرده (CNG) در شهر بیدروبه شهرستان اندیمشک در استان خوزستان اجرا و به بهره برداری رسید.
شهر بیدروبه با حدود پنج هزار نفر جمعیت در بخش کوهستانی الوار گرمسیری در 45 کیلومتری شهر اندیمشک در شمال استان خوزستان واقع است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.