قدس آنلاین / بیرجند: کاروان خدام رضوی در دومین روز حضور در شهرستان بیرجند با حجتالاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی دیدار کردند.

کاروان خدام رضوی با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی دیدار کردند

 به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی با استقبال فراوان از این کاروان اظهار داشت: حضور این کاروان برای کسانی که امکان تشرف و زیارت حرم رضوی را ندارند بسیار ارزشمند است.

آیت‌الله سید علیرضا عبادی در این مراسم نسبت به پرچم سبز رضوی ادای احترام کرد و از این اقدام شایسته قدردانی دانست.

وی گفت: حضور خدام رضوی در مناطق مختلف کشور از جمله خراسان جنوبی سنت حسنه ای است که چند سالی است باب شده و توفیق زیارت را برای افرادی که امکان شرفیابی به حرم را ندارند فراهم کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی افزود: در زمان پیامبر و اهل بیت(ع) شرایط به گونه ای بود که پیام توحید و حقیقت در خیلی از اوقات در گلوها حبس شد .

وی بیان کرد: توحید یک لفظ و تئوری نیست بلکه حقیقتی است که باید همه زوایای زندگی بشری را بگیرد و این موضوع زمانی محقق می شود که همه پیرو مکتب اهل بیت و ارزش ها باشند و آنگاه عدل و قسط و حق قابل پیاده شدن خواهد بود.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: تا زمانی که مردم پیرو مکتب اهل بیت(ع) نباشند پیام انبیا و حقیقت توحید پیاده نخواهد شد.

 وی اظهارکرد: امروز شرایطی پیش آمده که پس از یک هزار و 400 سال پس از هجرت جهان به دو قطب تبدیل شده و برای همه آرزوی ظهور تداعی می شود.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اما در شرایط کنونی جهان تنها مکتبی که حرفی برای گفتن دارد اسلام ناب است که خالی از هر گونه شرک و کفر است.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید ایجاد بستر مناسب زیارت از راه دور برای کسانی است که به هر دلیل امکان زیارت حرم علی بن موسی الرضا(ع) را ندارند از اهداف این کاروان برشمرد.

وی با اشاره به اینکه این مراسم هم‌زمان در 31 استان و 420 شهر و 20 کشور جهان برگزار می‌شود اظهار داشت: این کاروان برای نهمین سال است که در خراسان جنوبی حضور پیدا می‌کند.

حامد عرب‌زاده با بیان اینکه این کاروان تاکنون به شهرستان‌های قاین، زیرکوه، طبس، خوسف و بیرجند سفر کرده است بیان کرد: این کاروان متشکل از چهار خادم و یک مبلغ جوان است

وی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اصلی این کاروان حضور در بقاع متبرکه و استان امام‌زادگان است که براساس  منویات مقام معظم رهبری که این اماکن باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

عرب‌زاده افزود: در مدت حضور این کاروان در استان تعداد 45 هزار بسته تبرک و محتوایی در استان خراسان جنوبی توزیع می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.