رئیس جمهور اوکراین به تمام واحدهای نظامی مستقر در مرز مشترک با شبه جزیره کریمه و منطقه دونباس در شرق این کشور دستور داد تا به حالت آماده باش کامل نظامی درآیند.

آماده باش کامل نیروهای نظامی اوکراین در مرز مشترک با کریمه

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازمهر،‌ «پترو پروشنکو» رئیس جمهور اوکراین به تمام واحدهای نظامی مستقر در مرز مشترک با شبه جزیره کریمه و منطقه دانباس در شرق این کشور دستور داد تا به حالت آماده باش کامل نظامی درآیند.

گفتنی است که پروشنکو دستور این آماده باش را بعد از یک نشست نظامی در روز پنج شنبه صادر کرد.

معاونت خدمات مرزی اوکراین به خبرنگاران گفت که نیروهای امنیتی اوکراین در مرز مشترک این کشور با شبه جزیره کریمه برای [مقابله با] «هرگونه تغییر در روند موجود» آماده است.

رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که به وزیر امور خارجه این کشور دستور داده است تا مکالمات تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و رهبران آلمان، فرانسه و آمریکا و همچنین «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا را آغاز نماید.

پترو پروشنکو از شهروندان اوکراینی خواست تا از سفر به کریمه «به دلیل اقدامات فتنه انگیزی که علیه آنها در حال انجام است»، خودداری کنند.

شایان ذکر است که شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه در پی درخواست کی یف،‌ در خصوص افزایش تنشها میان اوکراین و روسیه یک جلسه بحث و گفتگو برگزار کرد. این درحالیست که سرویس امنیتی روسیه روز گذشته از افشای طرح تروریستی کی یف در شبه جزیره کریمه خبر داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.