داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۵ از فردا شنبه ۲۳ مردادماه می‌توانند برای تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

 انتخاب رشته کنکور سراسری از فردا آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری سال 95 از فردا شنبه 23 مردادماه تا 28 مردادماه برای انتخاب رشته مهلت دارند.
این داوطلبان باید ابتدا کدرشته‌های انتخابی خود را در فرم پیش‌نویس مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج و پس از اطمینان از صحت کدرشته محل‌های انتخابی آن‌ها را در فرم اصلی انتخاب رشته ثبت کنند.
هر داوطلب باید با وارد کردن شماره پرونده، نام کاربری، رمز ورود و شماره شناسنامه یا شماره پرونده، کدرهگیری و شماره شناسنامه، کدرشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود را از رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی مجاز یا گرو‌ههای آزمایشی مجاز در دوره‌های مختلف روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، دانشگاه پیام نور ثبت کرده و نسبت به تکمیل فرم مذکور در مدت زمانی که در نظر گرفته شده است، اقدام کند.
پس از تائید نهایی کدرشته‌های انتخابی توسط داوطلب، شماره 15 رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار داوطلب قرارداده می‌شود، این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات در یک صفحه مجزا ارائه می‌شود.
داوطلبان باید توجه داشته باشند که فقط یک بار اجازه انتخاب رشته به هر داوطلب داده می‌شود، ضمناً پس از انتخاب رشته و دریافت رسید 15 رقمی نیز داوطلبان می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را تصحیح یا ویرایش کنند.
داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند برای اینکه مراحل انتخاب رشته‌های تحصیلی را با موفقیت به پایان برسانند باید اطلاعیه‌های این سازمان، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و شرایط و ضوابط موسساتی که به صورت شرایط خاص پذیرش می‌کنند و دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی را به دقت مطالعه کنند.
تمام دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی به شرط قبولی و اخذ گواهینامه دوره پیش‌دانشگاهی حداکثر تا  پایان شهریور ماه 95 حق انتخاب رشته خواهند داشت.
این افراد اگر جزء پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی دوره‌های روزانه (اعم از متمرکز یا نیمه متمرکز، پذیرش با آزمون یا صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی) آزمون سراسری سال 1394 باید منحصراً برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی، دوره‌های غیرروزانه آزمون سراسری 95 تنها به شرط اینکه تا تاریخ اول اسفند 94 نسبت به انصراف قطعی اقدام کرده باشند و در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط از جمله مقررات نظام وظیفه مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون بوده‌اند، در غیر اینصورت مجاز به ثبت‌نام و شرکت در این آزمون نیستند.
براساس ضوابط آزمون سراسری سال 1395 منحصراً آن دسته از داوطلبانی که دارای مدرک پیش‌دانشگاهی و یا شاغل به تحصیل در دوره پیش‌دانشگاهی و یا دارای مدرک کاردانی (فوق دیپلم) بوده‌اند، حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون را داشتند.
آن دسته از دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره کاردانی که موفق به اخذ مدرک تحصیلی دوره کاردانی (فوق دیپلم) نشده‌اند، و همچنین آن دسته از داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه که به دوره پیش‌دانشگاهی راه نیافته‌اند، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1395 نبوده‌اند.
بدیهی است چنانچه در آزمون شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته تلقی شده باشند، مجاز به تکمیل فرم انتخاب رشته نیستند و در صورت تکمیل فرم انتخاب رشته از گزینش نهایی حذف و برابر مقررات با آنان رفتار خواهد شد.
دانشجویان دوره روزانه (سنوات قبل) برای شرکت در آزمون باید ضمن داشتن شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، حداکثر تا تاریخ اول اسفندماه 94 از رشته‌ای که در آن مشغول تحصیل بوده‌اند، انصراف می‌دادند. در غیر اینصورت حتی در صورت انصراف بعد از تاریخ اول اسفند 94 در صورت قبولی در این آزمون قبولی آنها باطل خواهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.